mandag 18. mai 2009

Grand Prix, 17 mai og søvngrus...

Jeg er fullstendig utslitt...

På lørdag kveld var det dags for Grand Prixfest hos Christer og Bernard. Vi hadde alle med oss noe godt å sette på buffeen og tro meg der var det mye godt. Vi klarte å få en blanding av gresk, russisk, italiensk, fransk og generelle godsaker. Feks, tapenade, soltørkede tomater, mozzarella, oliven, kjøttboller med oliven, svine rillette, russisk kaviar, tynne asparges i baconrull, sallat, mange mange pølser fra Italia, Korsika og Frankrike. Fetaost fra grekland og forskjellige oster fra Korsika, Nederland og Frankrike.

Kvelden forløpte med tjo og hei og vin og så selvsagt champagne når Aleksander Rybak dro hjem seier for Norge i storslått stil. (Hva var det jeg sa??)

Natten rakk å bli morgen for vi satte oss i en taxi og kom oss hjem.

17 mai spanderte jeg i sofaen hjemme. Såg barnetoget på TV og mange vakre mennesker ute på gaten her der vi bor. Kent lagde pizza på speltmel og det ble fantastisk med stærk indisk kylling og den andre med forskjellige oster.

Vi feirer sjeldent 17 mai i byen. Jeg får litt klaus med
alle menneskene. Men å se på fra balkongen og følge med feiringen på TV passer med fint. Andre år har vi vært hos venner på frokost og lunch eller grilling på kvelden.

Nå sitter jeg her hjemme og er rimelig forvirret. Det regner utenfor, byggplassen bråker og jeg har vondt i magen og søvngrus i øyene. Tror det er dags å re-boote systemet med en stærk kopp kaffe, en dusj og en stadig lunch. Idag skal jeg begynne med siste regnskapet for Sømmelig.

Ingen kommentarer: