tirsdag 12. mai 2009

Nå begynner jeg å få hjemlengsel.

Jeg storkoser meg her i Kiruna. Men begynner å savne Kent litt mer enn jeg hadde forestilt meg. Men jeg er så bissi på dagene at det stort sett går veldig bra.

Idag har jeg feks hatt litt ufrivillig sovmorgen, stått opp kl 8:45 og skremt vettet ur en stakkars budkille. Jeg trodde det var Heidi som kom men det var det dessverre ikke. Og jeg som hadde rullet meg inn i en dyne... med nattrufs... Urk!

Men Heidi kom og hentet meg litt senere så vi dro til henne og drakk kaffe og snakket om hva som har skjedd sen sist. Typ to barn og en kjæreste jeg aldrig har møtt og en ny leilighet og ny bil og sånt. Veldig koselig å sitte og skravle.

Så dro jeg og hentet Emma som just hadde fått lønn og kunne kjøpe noen ting hun hadde sett for seg. Etter det var det besøk hos fammo. Det er så koselig der. Bilder på alle barnbarnen, lunt og varmt. God te og skravling over fikabrød.

Videre forbi fritids (SFO) for å hente Fanny og så hjem og spise en altfor sen lunch. Deretter ned på dagis og hente en litt trøtt og sliten Linus som såg lite moloken ut. Men etter han hadde kastet noen snøballer på meg hele veien hjem kan jeg love humøret var på topp igjen. Men ganske snart sovnet lillen i sofaen ved siden av mormor.

Ikveld har jeg heklet en til lue i samme modell men i annen farge til Emma. Jeg har sett på Eurovision semifinale og pratat med Kent i telefon.

Nå er jeg trøtt og skall sove. Men jeg kan tipse om noen morsomme ting før jeg legger meg. Disse bøkene har jeg lest under min vistelse i Kiruna;


Den som inte tar bort luddet skall dö! Av David Batra. Gillar man den här typen av humor kan man kolla vidare på www.argalappen.se




Barns tankar om Barn av Grethe Dirckinck-Holmfeld. Alltså, dette går jeg aldrig lei av. Aldrig. Det er hur kul som helst.

1 kommentar:

Kort og Søm sa...

Det var fine luer! :o)
Er det snø hos deg??