tirsdag 11. mai 2010

Om trening og kosthold på turen

Reisen er over og jeg tror "pepper pepper" jeg har klart å gå ned i vekt på turen.

Frokosten besto i naturell yoghurt med frukt hver eneste dag, grapefruktjuice, en kopp kaffe og ibland kyllingpølse og potetkake for å få noe salt etter en lang kveld.

Lunch i noen av de italienske byene. Pizza, pasta og risotto. Men nå skjønner jeg hemmeligheten med italienernes størrelse. Deras pastaretter, pizzor og risottoporsjoner er jo 3 gånger så små som dem vi får her hjemme.

snacks i 4-5 tiden, kunne være en vårrull eller fritert asparges, liten bit ost på kjeks osv. Typiske apetizers til dagens første drink.

Middag er treretters hver dag, liten forrett, carpaccio feks. sen en suppe, ofte en kald som gazpacho. Varmrett var typisk kylling, andebryst eller kalvekjøtt. Mye grønt til varmretten som spinat eller broccolipure osv.

Resten av kvelden gikk i champagne og vin. Hver eneste dag!!! Men, det jeg ikke spiste av var banana pancakes til frokost (+ 10 andre liknende alternativer) Ettermiddags kakene i Compass Rose, baren på bakre dekk, brownies og maryland cokies som stod fremme i yacht club hele dagene. Så jeg har avstått från mye.

To av dagene hadde vi personlig trening med David. En ung gutt på 20 som hadde vært personlig trener sen han var 15! Og jobbet på cruiseship i 2 år. Han er også yoga og pilatesinstruktør så treningspassene var sinnsykt tunge med lette manualer. Fattar ikke hvordan han fikk det til. Vi var mørbankede men kom tilbake for mer. Var også de eneste på seminaret, the secret to a flat stomach!

Ellers gikk vi i snitt 3 timer per dag når vi var i havn. Den eneste dagen uten noen motsjon var "sea day" da vi bare slappet av og koste oss med dvd i lugaren, leste på dekk, editerte bilder og bare tok det lugnt.

Jeg har tatt ett dopp i jacuzzien og svømmebassenget og Ann har badet i havet.

Idag er jeg tilbake i hverdagen igjen og det er dags for magedans. På fredag skal jeg styrketrene med PT Bjørn igjen og veie meg og da ser vi om det har blitt noe bedre!

Ingen kommentarer: