tirsdag 4. mai 2010

Day 3, Sea Day.

Vi våkner kl 9, og står opp kl. 9.30. Gjør oss klare for frokost. Det gynger litt og er overskyet. Men varmt såklart. Før frokost var det oppmøte i det nye fitnessavdelingen for champagnedrink. En Mimosa, veldig populær drink her. Vi booket også om vår fitnesstime med David. Idag er ikke en bra dag for trening for meg. Jeg er bittelitt sliten og gyningen hjelper ikke. Men pga vinden så går vi på seil, og det er spennende synes jeg. Stille og vakkert. Men i morgen kl. 07.30 kjører vi igjen.

Frokosten var bra som vanlig og idag bestilte vi fra menyen også. Ann tok banana pancakes med sjokoladesaus og jeg bestilte inn Egg Florentine. Pocherede egg på spinat, servert med hollandaise.

Etter frokost leide vi en film og gikk tilbake til suiten. Idag ble det One Hour Photo med Robbin Williams. Helt ok film. Ikke mer eller mindre. Jentene i resepsjonen er veldig hyggelige; "Gooood morning Miss Agneta. Where is Miss Ann? Still sleeping? Hihi..." "Sea day is movie day, yes?" "Are you and Miss Ann beeeeeest friends?" Det går i ett, man rekker ikke å puste eller svare. Helt underbart. You have to love them.

Mitt i filmen ringer telefonen. Det er Julius, den svenske maskinsjefen. Alle har fortalt oss att de har en svensk maskinsjef på skipet. Han er tydligvis av den hyggelige typen og alle liker han godt. "Hes is the only nice Head Machinist we have had" og nå har altså Julius hørt om oss også. Han inviterer oss til middag i The Candles på torsdag kveld. Det blir ikke flere gjester, kun oss tre denne gangen, ellers kan han fylle ett bord. Ann som håper på en attraktiv ung mann spør selvsagt hvor gammel han er over telefonen og han svarer "inte 50 än" Ann håper det betyr 35, singel og hot. Jeg tipper 47. Hvis vi skal til Compass Rose ikveld så kan vi ses der også mellom 20-21. Så dette er oss, noen blir invitert til "the Captains table" vi tar maskinsjefen isteden (dette hørtes litt utakknemlig ut, det er ikke meningen, vi er kjempeglade og smigrede over invitasjonen og gleder oss masse.)

Nå sitter jeg i The Lounge og skriver. Hvis du leser dette på tirsdag betyr det att oppkopplingen fungerte. Bilder laster jeg inn i morgen når vi er i land. Her tar det for lang tid. Ann har gått for å løfte vekter og jeg skal ta en snack før lunch i the Yacht Club. Kl. 15.00 idag skal Fran Bigelow holde forelesning om sjokolade. Jeg kan ikke legge opp link nå, men Google Fran. Hun er en kjent sjokolademaker ifra USA.

Jeg sliter litt med å skrive god norsk nå som jeg bare snakker svensk med Ann. Sorry for that...

Ingen kommentarer: