mandag 25. april 2011

Georgetown! -uten bilder føreløpig-

Tåget stoppet i Butterworth. Her kan man velge å ta taxi hele veien til hotellet og det ble estimert til ca 70 RM. Men vi hadde lest att fergen som går til sentrale Georgetown kostet 1.20 så det var jo noe mer spennende. Både prismessig og så får vi med oss mer. Fergen tar 15 minutter, går hver 20 minutt og tar både biler og mennesker. Vel over tok vi en taxi til hotellet for 15 RM. Så alt i alt så er det myyyyye billigere å ta fergen. Spaserturen fra tåget til fergen er ca 5 minuter og hele veien er skiltet så det er ikke særlig vanskelig.


Hotellet ligger en god del utenfor sentrum, vi ble litt skeptiske når vi kjørte og kjørte. Planer om å bytte hotel ble diskutert og jeg følte meg skikkelig irritert over att vi ikke hadde sjekket avstanden. Vi ble bare forblindede av teksten i Lonely Planet guiden og booket uten å sjekke noe...


Vel fremme endret jeg meg plutselig! Her kan vi bo flere netter. For å bruke tenårsspråk. SYKT kul sted. Minimalistiskt og überdesignet i minste detalj. Love it! Dessuten ligger det i direkte anslutning til ett finere kjøpesenter. Hotellet har SPA, treningssenter, svømmebasseng og lounger overallt. Vi ble eskorterte til 15 etasje der de har Executive Lounge check in. (?!) Følte jeg fikk litt panic. Hva er det vi har booket? Brev fra manager, complimentary alt. Drikke, frokost, lounge, afternoon drinks, snacks, meeting room, osv. Men det var ingen grunn til uro. Hotellet hadde en promotion og ettersom vi hadde booket den beste romkategorien av uten å gå helt på suiter osv så ble vi oppgradert. Rommet var helt fantastiskt. Sengen var ca 260 bred. Har aldrig sett en så stor seng. Fluffige puter, dyne, kjempestort baderom, iPod dockingstasjon, enorm tv. Badekåper og tøffler osv. Dere skjønner?


Vi Kent ville trene og jeg tok en tur på shoppingsenteret. Etterpå tog vi buss in til byen og fant Little India. Her spiste vi middag, såg på alle flotte butikker og sjoppet en hel haug med flotte oppleggingsfat og gryter i en butikk. Jeg fikk endelig min indiske matboks. Vi fant også en dings man rasper kokosmasse med. Vi brukte en liknende når vi var på matlagingskurs i Thailand. Nå har vi vår egen! (Livet små gleder).


Nå var vi rimelig slitne. Dro hjem til hotellet og besvimte i sengen, fulle av intrykk og mette i magen. Vi liker Georgetown var det siste vi rakk å si.


Jeg sov som en prinsesse i den store sengen. Kent fikk ett hjørne og jeg låg litt på kors og tvers hele natten.

Ingen kommentarer: