lørdag 9. april 2011

Framme i Malaysia!

(Når jeg skriver dette er klokken 17.20 i Oslo og 23.20 i KL.)

Ok, kort oppsummering av reisen hit. Oslo - Munchen med Lufthansa, satt på forskjellige plasser i flyet pga fullbooket plan. 1,5 time reise, 2 timer på flyplassen og så videre med Qatar Airways mot Doha. Fikk bra plasser men det er fortsatt økonomiklasse og jeg føler jeg er for bortskjemt for å sette pris på den ekstra benplassen alle skryter om hos Qatar. Ett par timer er ok, men 14 blir mye.

Jeg prøvde å fokusere på underholdning isteden for soving som var i det nærmeste umulig. Først valgte jeg Gullivers reiser. Men ikke den gamle klassikern. Nei, klarte å få den med Jack Black. Jeg synes forsåvidt at han er morsom. Men filmen er nok litt for dårlig selv for han. Følget opp med Sound of Music som jeg har sett hundre ganger før. Vakkert!

Når vi fløy inn mot Doha i Qatar, var det kveld, jeg tror ikke jeg noensinne har sett en så stilig skyline. Glitter og speilglass, skyskraper og arkitektoniske bygg. Fantastiskt! Vi var på Doha flyplass ca 1,5 timer for flybytte.

På flyet mot Malaysia valgte jeg å se Funny Girl med Barbara Streisand. Jeg har jo vetat om filmen så lenge jeg kan huske at jeg har vetat vem Barbara S er. Men aldrig sett den. Den rekommenderer jeg varmt. Utrolig bra film!

Servicen på Qatar var veldig bra, maten god og det var i det hele ikke mye å utsette på noe. Bare det at jeg ikke er rik og kunne valgt business class isteden.

Vi tog expresståget fra flyplassen til KL sentrum. 35 rupies per pers. Så budget taxi fra stasjonen til hotellet. Morsomt valg. Vi betalte 14 rupies for den turen. Tenk rent a wreck... Malaysia rupies (Ringit egentlit) kan gangres med 2 så får vi riktig kurs sånn sirka.

På hotellet ble vi nødt til å vente i 4 timer for å få vårt hotellrom. Dog bare en time på overtid. Vi fikk nøkel til en business lounge med kaffe, dator, kjølte drikker og sofaer slik at vi kunne slappe av litt. Det er hyggelig det.

Vi besøkte også poolbaren for en drink og en bit mat. Hotellet er flott men grisedyrt i forhold til andre steder. Vannet på rommet koster 19 RM for en flaske, på butikken betaler vi under 1, på flotte kjøpesenteret mellom 1 og 2 RM.

Vi fikk vårt rom, som er halvparten så stort som vår leilighet. Med en seng som er minst 220 bred. Ett bad som neeeeeesten er like stort som vårt soverom med både dusj og bad. En lenestol som er å dø for og sofa, tv, stort skrivebord og magnifik utsikt over KLCC og Petronas Towers. Bliss!

Etter dusj, rusling i badekåpe, soving og dolling dro vi med snabbtåget mot Little India og China Town. Idag valgte vi å spise Nonyansk mat på Precious i China Town.

Etter å ha hentet hjem vann på flaske, tatt en smoothie i kjøpesentetret (ved siden av hotellet) er vi nå på hotellrommet igjen. Badekåpen er på, chillout musikk i høytaleren og laptop på fanget.

Jeg savner kattepusene og lurer på om jeg får dem tilbake når vi kommer hjem. De er lette å forelske seg i de små! ;) Håper de oppfører seg Hildegunn!?

Ingen kommentarer: