torsdag 21. april 2011

Snart dags å dra fra Tioman

De siste dagene her på Tioman har vært fine. Igår var Kent sammen med Jordi for fridykking dag 2. Men pga problem med betennelse eller noe i øret så valgte de å ikke gjennomføre noe dykking. Safety first! Så de gikk på djungeltrekking og gjorde litt yogaøvelser(!) det var det siste jeg trodde jeg skulle få høre at Kent har gjort. Men med motivasjonen at det hjelper en dykkere så gikk det tydeligen. Very good! Me impressed!

Jeg hengte rundt her på Swiss Cottage, solet, badet og irriterte meg på at de bygget noe og saget og slipet i flere timer. Så det ble å ta på musikk isteden. Vi spiste lunsj på den kinesiske som mange andre dager.

På kvelden gikk vi til Cabana Tioman, der vi møtte Jordi igjen. Vi tok noen øl og spiste sammen, og dro etterpå til hans seilbåt der vi tok noen flere øl før det var dags å rusle hjemover igjen. Veldig hyggelig, det ble litt gitarrspilling og masse skravling.

Idag var jeg noe redusert når jeg våknet, men ett bakrus forsvinner på null komma kvikk her. Sto opp 9, spiste frokost, gikk i båten halv 10 og så var det over. Helt vekke! Vi kjørte ut mot Coral Island der vi snorklet på tre forskjellige steder. Sanden her var helt hvit! Og så fin, som mel... De fleste stedene vi har snorklet på idag har hatt starke strømmer så det har vært litt ubehagelig og definitivt slistomt å svømme motstrøms. Så igjen må jeg si jeg er imponert over mine bravader! (Husk jeg er ganske redd for dypt vann...)

Vi spiste lunsj i Salang Village sammen med killen som også var med på vår tur. Han var fra KL, jobbet med IT og hadde en langhelg fri fra familien for å lade batteriene før noen store prosjekt skulle rulles ut.

Etterpå var det to andre snorkelsteder, på det siste såg vi både hai og skildpadde. Kjempespennende!! Haien svømmet rett under oss opp til flere ganger. Den var ca 120 cm lang og veldig vakker. De svømmer så sakte, langsomt langs med bunn...



Skildpadden gled i vannet, vi svømmet sammen med den en stund før den gikk lenger ut enn vi hadde lyst med. Så vi vendte tilbake til alle fargegranne fisker i korallerevet igjen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Blacktip_reef_shark

http://en.wikipedia.org/wiki/Sea_turtle

Nå skal vi spise vår siste middag her på Tioman, vet enda ikke hva vi skal velge... Vi har betalt vårt boende pluss "minibaren". Det ble 16x vann, 14x øl, 13x annanasjuice, 10x coke. Vi har bodd her i 11 netter. Summa summarum 1600 RM. Det er helt fantastiskt!

Ingen kommentarer: