søndag 17. april 2011

Mersing

Idag bestemte vi oss for å sjekke ut Mersing. Vi visste kun litt om stedet der vi tok fergen fra den første dagen da vi kom til Tioman. Jeg hadde lovet meg selv å ikke ta den turen igjen, men idag hadde jeg glemt det. Sjøen var stille og turen ble selvsagt ikke like ille som første gang. Dog var det fullsatt og jeg hadde valgt seter der vi kunne chille helt ok, men sitte rett opp og ned var ett rent mareritt. Any how. Vi klarte det selvsagt.

Vårt mål med dagen (foruten om å se ett nytt sted) var å finne en hengekøye. Vi har nemlig perfekte trær utenfor bungalowen vår, men inget og henge der. Noen gjester har hatt med seg egne hengekøyer som de har spennt opp i de allerede ferdige festene. Det ser dritdeilig ut!

Vi kom frem og begynte dagen med lunsj på ett sted som ligger like ved fergeterminalen. Hyggelig sted med gode burgere som vi valgte. Etterpå gikk vi for å finne en ATM og se etter hengekøyen. Vi fant en oppsjø av ulike butikker, en del med crappy saker og noen med spennende ting. Men ikke en hengekøye så langt øyet kan se. Så vi fikk dra hjem uten.  Før vi dro tok vi en pils på samme sted vi hadde spist lunjs på. Ølen står ikke i menyen men de hadde Carlsberg og Corona (?!) dessverre for oss kostet ølen 18 RM, sammenligne det med de vanlige 3-5 RM vi pleier å betale. Surt att man ikke spør innen.

Turen tilbake gikk fint, noe trangt på båten men ellers ok. Jeg prøvde å sove meg gjennom turen. Pga lavvann ble vi over en time forsinkede. Er det noe jeg hater å gjøre så er det å vente! Jeg er den minst tålmodige personen dere noensinne kommer å møte. Men jeg bet i hop og klaget ikke. Her er det heller ikke noen informasjonstavler eller annonseringer når noe skjer. Det er bare å vente. 

Når vi kom hjem var vi sultne og dro rett på restaurant istenden for å dra hjem og piffe. Kent hadde bestillt hummer til idag og det var på plass. To gode hummer med ris og to øl hver landet på 170 RM. Det er ikke ille!

Nå er jeg supertrøtt, nydusjet og skal bare sove under viftas søvende sus.

NATTA!

Ingen kommentarer: