mandag 25. april 2011

Georgetown dag 2 (ikke noen bilder enda)

Frokost kunne vi ta i den store matsalen eller i vår executive lounge. Vi valgte den store matsalen. For første gang på flere uker fikk vi grovt brød (grovt og grovt.. men grøvre i alle fall.) Det fantes en ostbrikke med både brie og en vellagret gulost. Himmelrike! Kaffen var skikkelig god og ellers var det masse godt å velge på.

Vi tok taxi til ett kjøpesenter der det visst nok var flere busselskaper som solgte expressbussbilletter til KL. Vi ble overtalt av en liten kinesisk dame at denne bussen hun ville selge billetter til var «very exclusive» «something like this» og så pekte hun på bilder av flotte busser. Vi droppet den skandinaviske skepsisen og kjøpte billetter. (i skrivende stund sitter jeg på bussen og den er kjempefin.)

Vi ruslet runt litt på kjøpesenter og jeg fant endelig t-shirts til Emma. Det er vanskelig å velge for det er mye tullete oversettelser på disse klærne. Feks en flott t-shirt med Lady Gaga med teksten «Womanizer». Mange har oversettelser der jeg tipper man har brukt google translate eller likn. Der programmet ikke har funnet rett ord har man like vel printet. Så du kan lese litt engelsk, litt malay og så selvsagt dårlig gramatikk og ingen som helst mening. Hysteriskt morsomt. Gugle «engrish fail» så finner dere mange nettsteder som bare samler på slike galskaper. ;)

Vi gikk innover mot byen i dagslys denne gangen. Fant LI spiste vi lunsj, jeg kjøpte meg flere par flipflops i kunstlær til 15 RM per par. Faktiskt er det eneste stedet jeg kan kjøpe sko. Kjøpesenter har stort sett opp til str 40 og de er mye mindre enn hjemme.

Vi gikk og gikk og såg masse flott arkitektur, mange markeder, butikker, matutsalg og alt annet man kan tenke seg i en by. Husk at det er 30-40 varmegrader og høy luftfuktighet her. Det betyr mange stop for å drikke eller spise noe. Vi snublet over ett fantastiskt sted i området kring Love Lane (her ligger det masse billige hoteller og backpacker hangouts.) Stedet var mitt i blinken for meg. Masse morsomme løsninger, gjenbruk, antikviteter og lopper var satt sammen på en måte som fikk meg å tenke på mitt gamle Sømmelig. Jeg følte meg hjemme. Vi kom såklart i prat med de som eiet stedet og vi snakket en del. Jeg fikk tegnet ned hvor butikkene lå der de hadde gjort en del innkjøp, men på søndager var det dessverre ikke åpent. Trist! Jeg har tatt en hel haug med bilder og vil legge dem ut etterhvert når jeg har fått lastet dem in på pc.

Vi dro tilbake til hotellet, Kent tok en svømmetur og jeg booket time for massage på hotellets SPA. 90 minutter for 160 RM. Det var en deilig massage og jeg ble skikkelig døsen. Etterpå fikk jeg en kopp med kinesisk ingefærte. Og jeg lurer på hvordan jeg har klart å unngå dette i hele mitt liv? Det var helt fantastiskt godt. Det må innhandles.

Middagen tok vi på en restaurang som ligger i gaten bortenfor hotellet. Bali Hai. En temarestaurant som jeg i utgangspunkt var veldig skeptisk til. De hadde personal i kostyme (piratkapteiner) og store akvarier med diverse mystiske fisker. «if it swims, we have it!» Alright, keep smiling and try! Tenkte jeg. Maten jeg bestilte inn ble Mango Chicken, asparagus in spicy sauce, fried mushrooms. Kent valgte  en liten tom yam til forrett, og steamed red snapper Thai style til varmrett. «This one, very spicy!» Jeg var nødt til å ta tilbake alle stygge ting jeg tenkte om restauranten. Maten var fantastisk, helt underbar rett og slett. Men igjen, porsjonene er jo enorme. Suppen var for to personer minst, mine mushrooms fyldte en hel vanlig middagstallerken. Kents saus var superstærk, jeg klarte bare en teskje. Den var helt grønn og fargen kom ene og alene fra grønn chili. I tillegg var det hvitløk, lime og muligens ingefære. Nedless to say; Kent fikk en chilihigh og var skikkelig happy resten av kvelden.

På hotellet satte vi oss i den store fantastiske lobbyen og drakk noen drinker før vi stupet i seng. Denne gangen i en litt mindre da vi valgte å bytte rom andre natten da promotionstyret var over og det ville bli unødig dyrt med alt dette ekstra. Forskjellen var bittelitt mindre seng, mindre tv. Ingen iPod docking og ingen myk overmadrass. Så, egentligen ikke noe større forskjell. Flott hotell! Rekommenderes på det stærkeste.

Ingen kommentarer: