søndag 25. juli 2010

Fredagen i Newcastle

Vi våknet grytidlig og jeg hadde vanskelig for å sove. Kent tok seg en løpetur og jeg begynte å laste inn bildene fra gårsdagens events. Når Kent var tilbake gjorde vi oss klare for frokost. Vi hadde spottet ett sted dagen før som hette Kitchin. Der fikk vi oss hver vår store tallerken med yoghurt, fersk frukt, friske bær og müsli. Sundt og godt. Vi hentet bøkene vi kjøpte dagen innan og idag fant jeg også ett par fine flats på Oxfam. Hjem, laste av tingene, skifte sko og så til metroen.

Begynte dagen med shopping på en veldig stor sportsbutikk. Både jeg og Kent fikk kjøpt oss masse nye treningsklær og jeg fant også en keps som jeg har lett etter en stund. Modell på keps altså. Så skilte vi lag og gikk på hver vår turne. Vi møttes en time senere og spiste lunch på en vietnamesisk restaurant i Bigg Market. Supergod mat som føltes veldig sunn etter gårsdagens real ale gilde.

Så ruslet vi ned i en gate der neste CAMRA pub låg. Der fantes også flere vintagebutikker og en platesjappe. Jeg kjøpte meg ett par birkenstocksandaler da skoene jeg kjøpte på morgenen gav meg gnagsår. Så fant jeg en skikkelig kul heklet lue også. Jenta i butikken fotograferte meg og min bolerojakke. Hun var designstudent og likte modellen veldig godt. Moro!

Duke of Wellington prøvde Kent igjen flere ales og jeg ruslet litt mer i butikker. Kjøpte blandt annet en notatbok som vi kunne samle notater i isteden for løse lapper. Lenger opp i gaten fantes neste sted som heter Baccus. Her var det enda mer å prøve seg igjennom. Jeg fant en stout som jeg ville teste, ellers holdt jeg meg til ett glass vin.


Når det var dags for middag begynte vi å spasere ned igjen, mot områdene ved stasjonen, der fant Kent sitt siste CAMRA hull, puben Newcastle Arms. Jeg fant en gigantisk skobutikk. Der jeg ved en inkurie kom til å kjøpe meg 2 par sko kule høyhelete sko. På Debenhams ved siden av fant jeg endelig 2 par bukser. Masse salg, ta 2 betale for 1. Dessuen er det deilig å kjøpe klær i England, for størrelsene er på plass. Jeg trenger ikke å kjøpe rare "big is beautiful" klær.

Vi endte opp med å spise sushi på ett sted som heter St Sushi. Valgte å drikke champagne isteden for pils og fikk en fantastiskt måltid. Musikken her var merkelig, jeg kan svære på at noen av sangene var europeiske bidrag fra Grand Prix oversatt til japansk. Jeg likte det veldig, det hadde sin sjarm. Kent å andre siden begynte å se litt blek ut etter en time.

Så var det dags for Pet Shop Boys konsert på The Metro Arena. I entreområdet fantes det en sillion med barer og spisesteder. I champagnebaren kunne man kjøpe ett glass for 6 pund eller en flaske for 31. Vi kjøpte en flaske som vi kunne gå og fylle på av. De oppbevarte den for oss i kjøleskapet. Vi sto ved lydmixern og hadde hyggelige naboer. En av mennenene jobbet i snabbkjøpet i Blackpool der Chris mor handler, så han hadde møtt Chris flere ganger og hade autografer på gensern. Moro med dedikerte fans som forteller små historier fra hverdagen.


Konserten var jo som vanlig fantastisk og vi endte natten med en indisk curry før vi tok taxi hjem. Rimelig trøtte men også veldig glade. Dags for søvn for dagen etter, lørdagen, da skulle vi på bryggeri og pubrunde med bil rundt om Newcastle. *Glede*

Ingen kommentarer: