mandag 26. april 2010

Verdens mest kompliserte tomatsuppe!

Andra innlegget idag. ;)

Men jeg var bare så utrolig fornøyd med denne suppen. Og ettersom den er ett resultat av rester så kan den ikke bli mer komplisert!

Jeg har kuttet gulerøtter, gul løk og kålrot i cm store terninger og frest dem i nøytral olje.

Så har jeg slengt på restene fra min "nesten" tabouleh fra igår. Den inneholdt tomater i biter, masse masse finhakket bladpersille, finhakket gul løk, litt finhakket fersk mynte, litt hakket jalapeno, salt, pepper og sitronsaft.

Etterpå slengte jeg på Kents chilisaus. Krossede tomater, ingefære, gul løk, mynte, grønn chilli og sikkert noe mer.

I kjøleskapet fantes det ett halvt paket med krossede tomater som jeg blandet ned i suppen, kokte 1 liter kjøttbuljong som tynnet ut suppen litt. Av krydder ble det salt og ras el hanout. Denne suppen er HIMMELSKT god. Og jeg kommer aldrig å klare å gjøre en makan igjen. Det er litt trist og egentligen ganske deilig.

Man tager hva man haver!

Nå spiser jeg suppen og ser på Svenska Dialektmysterier. Dagens avsnitt er fra Norrland. My part of the world!

Snart skal jeg og Ludo på dagens andre tur. Vi skall møte Anna på Vespa. Kanske blir det innlegg nr 3 idag?

Ingen kommentarer: