søndag 14. november 2010

Vi har spist så godt hele helgen!


Igår lørdag fikset Kent middag. Vi hadde en flott stykke ytrefilet i fryseren som han tilberedte etter kunstens alle regler. Han er rå på å lage en perfekt stek. Mørt og akkuratt så rosa i midten som det skal være. Til det serverte han hasselbackspoteter, ovnstekt sjampinjong og tomat. Dessuten en super pastinakkpuré. Vi fant frem en flaske god Italiensk rødvin til det hele.

Etterpå kom Pauline på besøk og vi skravlet noen timer. Maria og Svein kom også innom en kjapp tur.

Idag passet jeg på å lage middag av restene. Jeg kuttet masse masse koriander og la i bunn på en tallerken sammen med tynnskåret rødløk, lime og litt olivenolje. Så kokte jeg lasagnaplater til dette. Jeg varvet koriandermix, lasagnaplate, kjøttskiver, lasagna og drysset masse koriander på. Det ble kjempegodt. Kjøttet varmet jeg bare kjapt i en het stekpanne. Bare så den ble varm, men ikke mistet den deilige mørheten. Må si meg fornøyd med dagens middag.

Ingen kommentarer: