onsdag 24. november 2010

♥ Selma og Sigrid ♥


 Selma leker, river ned ting og herjer hele tiden, uavbrudt. Når hun ikke gjør det så stalker hun Kent. Hun er også mer "rasekatt". Lettere å håndtere, jeg klipper lett klørne på henne, renser grums i øyene eller holder henne i utstillingspose... Hun elsker å være på toalettet og er en kløpper på å fjerne lokket på avløpet i dusjen. Når TV er på jakter hun på ting som rører seg på skjermen. Og ja, muspekeren på dataskjermen er også spennende. Hun finner steder å legge seg på som er steder jeg ikke vil ha katter på. Feks i garderoben, i garnkurven, i sokkeskuffen osv. Hun finner leker i allt. Ett papir, en hasselnøtt, en knapp, petflaskekork eller hvorfor ikke en lampeskjerm? Hun kan roe seg selv i timer, løfte opp leken på en stol, slippe den ned, plukke den opp, slippe den ned...

Sigrid sover på forsterkeren, varmer seg ved varmeovnen eller ligger på mitt fang. Hun er matmonsen och stjeler mat så ofte hun kan. Idag sennep, i helgen chillimajones... Hun er ustanselig når det gjelder å sitte på benkeplaten i kjøkkenet. Jeg løfter henne ned så fort jeg kan, men hun er oppe igjen på null komma nix. Jeg har kattepoteavtrykk som bevis hvis jeg vender ryggen til. Hun dras til varme som fluer til lys. Jeg måtte låse henne ute av kjøkkenet når jeg laget mat i ovnen. Vi har varmeovn og varmluften som kom ut var så lokkende at hun var på vei å hoppe rett inn i ovnen! Hun piper/kattesnakker mye og er selskapelig på en kosete måte, sammenlignet med Selma som er mer leken med oss mennesker. Hun attakkoser, biter i nesen og maler mye. Hun liker ikke å bli holdt fast for kloklipping eller annet stell. Men liker å bli båret på hvis det bare innebærer kos. Hun kan være skikkelig slem med sin søster Selma. det er spooky å se på. Det skal ikke mye til før Selma ligger på rygg og piper.

1 kommentar:

Anette Nilsson sa...

De är så söta. Jag ser verkligen fram emot att få träffa de små systrarna:-)