torsdag 11. november 2010

Att det skal være så vanskelig...

Vi har planlagt å ta med kattene i ferien, men det var sannerligen ikke det letteste. SAS har mange regler og begrensninger.

Vaksinerte, det er i orden, det blir dem den dagen vi bestemmer oss for å beholde dem. Så langt klarer Kent seg ganske bra. Men det kreves litt medisin. Og vi vet at det kan komme en reaksjon litt senere. Vi har avtalt 1-2 måneder.

Riktig størrelse og modell på transportburet. Det er i orden også, vi vil ha dem i kabinen og da må man ha noe som kalles sherpa bag. Det har vi fra før, men til tross for at de er søsken og veldig små får de ikke lov å reise i samme transportveske.

Men så blir det komplisert på veien tilbake, da får vi plutselig ikke reise med to katter på samme fly på vei tilbake til Oslo? (why? Flere katter på flyet?) Dette gjelder begge strekningene. Kiruna - Stockholm og Stockholm - Oslo. Doesn't make sense! Og da må vi i tillegg til kostnader for kattene betale ombokingskostnader for oss. Og komme hjem til Oslo med flere timers forskjell. Ahhhhhh!

What to do?? Jeg må ta en telefon til SAS og høre med dem hva dette skyldes. OK med to katter til Sverige og til Kiruna. Men ikke omvendt... Siste utvei er å prøve å finne kattevakt i julen og det er sannerligen ikke lett. Det vet jeg mange som har prøvd seg på.
Dette er min fine globuslampe på balkongen. Den er laget av en gammel ødelagd globus og en ny ledning fra IKEA. Det er sååååååååå koselig når det er mørkt ute. Hva denne bilden har med resten å gjøre kan man jo spørre. Men jeg sier som jeg og Anita snakket om idag. So what?! *blink*

Ingen kommentarer: