tirsdag 16. november 2010

Katteselen tar form


Idag har jeg prøvd mønstret jeg lagde til kattesele/kattevest for pusene. Ettersom de ikke har ordentlig pels så gnager en vanlig nylon- eller lærsele på dem. Jeg kjøpte ett fleecepledd som jeg tenkte bruke som for på selen. Klipte ut etter mønstret som jeg har laget (men lagde alle remmer litt lenger slik at jeg bare kunne knyte båndene denne gangen).

Planen er å sy denne dobbelt med ett bomullsstoff slik at det ikke strekker seg. Så leker jeg med tanken om å kjøpe flere kattehalsbånd som jeg kan sy på selen og bruke for å feste selen på katten. Ett om halsen og ett om magen. Klippe halsbåndet i to og sy på delene på selen.

Oppe på selen skal jeg sy på bånd med en metallring slik at jeg kan feste ett snor. Selene skal vi bruke som sikkerhet på kattene når vi reiser med dem. Dersom de kommer seg ut av vesken skal de ikke kunne stikke av. Så kan det være greit å kunne ta dem ut av bærevesken når vi venter på flyet.

Så klarte jeg ikke å la være å la den frynsete kanten være kvar på prøven. Huff, jeg er så slem. Stakkers katten ser jo ut som en ballerina! (Modellen er Sigrid denne gangen). Hovedsaken var att vesten sitter fint på katten og hun var ikke særlig forstyrret av å få på seg "klær".

Ingen kommentarer: