lørdag 27. november 2010

☆ Juleverksted ☆

Idag møttes noen venner for å være kreative sammen. Jeg hadde ikke helt bestemt meg for hva jeg skulle gjøre, men ettersom de andre lagde julekort så ble det julekort på meg med. Tidligere på dagen var jeg innom panduro for å kjøpe tekstilfarger til min svulmepasta. Da passet jeg også på å kjøpe meg noen julestempler. Jeg fikk ikke gjort noen tekstiltrykk idag, men fargene jeg kjøpte tror jeg kan bli kule. Perlemor for å få den hvite til å synes mer da jeg trykker hvitt på hvitt. Så vanlig sort og en sort glitterfarge, for de gangene jeg skal trykke sort på sort. Pernille og Rebekka lagde julekort, Ann slengde seg på også til tross for at hun hadde bedyret at hun ikke var kreativ. (famous last words). Pauline strikket og jeg pysslade och såg til at det fanns litt å spise på innimellom.

Starter med å teste stempel. Jeg synes den er veldig fin og gir en litt gameldags julestemning. Kortene er vanlige kvistpapierer jeg har kjøpt på Norway Designs i sommer.

 Testkortet, her prøves det ut stempler og farger. 

 Gamle psalmebøker får nytt liv på julekortene. 

 Her har jeg tatt Anns ide med de sneda boksidene som ligger i kant på kortet. 

 Flere varianter. Gull, sort og rød var det eneste fargene jeg brukte. 

 Vet ikke om jeg kjenner mange nok mennesker å sende kortene til?


Klarte ikke å la vær, når Selma lekte med garnet til Pauline var jeg nødt til å ta frem denne boken! 

 
Tegning jeg fikk av Elita igår når hun var hos meg på kvelden. Vi såg på TV når vi åt middag og koset med katter hele kvelden. Veldig veldig koselig!

Ingen kommentarer: