lørdag 20. november 2010

Akupunktur

Jag har begynt å ta akupunkturbehandlinger. Jeg har hørt mye bra om akupunktur og håpet på bedring. Men innerst inne så var jeg nok tvilende til at det kunne hjelpe _meg_. Dessuten er jeg kjemperedd for nåler så jeg klarer ikke å slappe av slik alle sier man gjør under behandlingen.

Første behandlingen fikk jeg i onsdags, da ble det satt 12 nåler på forskjellige steder som korresponderer med de delene på kroppen som jeg har smerter i.

Rett etterpå følte jeg meg litt udefinert, jeg følte meg ikke dårlig på noen måte, men litt merkelig i kroppen. Smertene var sånn sirka det samme.

Igår gikk jeg etter jobb, og på ettermiddagene er det alltid verst. Da kan jeg nesten ikke gå, har vondt av å reise meg opp fra en stol, røre på meg generellt er en plage. Jeg haltet opp til klinikken som ligger rett ved jobben. Haltet inn på behandlingsrommet med tårer i øyene av smerte. Egil som min akupunktør heter, spurte enda litt mer om smertene og satte sen nålene igjen.

Det er litt ubehagelig men jeg er rimelig sikker på at det er for at jeg nesten glemmer å puste. Det gjør jo faktiskt ikke vondt når nålene vel er satt. Jeg låg med nålene i en halvtime i mørker med musikk. Når de så var tatt ut og jeg skulle reise meg opp og ta på meg sokker og sko igjen hadde jeg ikke lenger vondt!

Jeg ble litt forvirret og tenkte at det kommer nok tilbake. Gikk til bilen, ikke noen problem. Dro og handlet mat, ikke noe problem. Kom hjem, satt i sofaen, laget mat, ikke noe problem. Idag når jeg våknet hadde jeg ikke vondt. Jeg er skeptisk, det er så rart. Venter bare på at det skal komme tilbake. Er det virkelig sånn at det fungerer?? Jeg er spent. Neste time er på onsdag neste uke.

Les mer om akutpuntur her: http://www.akupunkturhjelpen.no/

1 kommentar:

Anette Nilsson sa...

Jag fick akupunktur av Therese när jag hade ont i nacken. Det gick bort efter 2 ggr. Hoppas det funkar lika bra för dig.

:-)