fredag 25. mai 2012

Fototur i Maridalen

Ikveld var jeg og Kent ute og gikk en liten tur i Maridalen. Vi var litt rastløse i varmen og tok bilen opp mot Kjelsås. Der gikk vi en kort tur innover og jeg fotograferte. Jeg insisterer jo på å bruke manuelle instillinger på kameraet, noe jeg fortsatt synes er kjempevanskelig. I tillegg er det skumring så jeg må bytte innstillinger hele tiden avhengig av hvor jeg fotograferer, med solen i rygge, mot solen, mot skogen, mot skog med sol osv. Skal si jeg sliter litt. Stor sett kasserer jeg alle bilder etter en slik tur, men jeg beholdt noen idag. Dels fordi jeg uansett om de er bra eller dårlige rent tekniskt faktiskt liker motivene. Jeg elsker den type skog som var der vi gikk. Så jeg legger opp noen bilder til tross for at jeg ikke nødvendigvis er veldig fornøyd med dem.

Dette hører til ett vannverk eller noe i den duren, jeg husker ikke hva det stod på informasjonsskiltet. Jeg synes det ser ut som noen bunkere fra en James Bond film.

From a low angle. Det var fotooppgaven på ett nettsted jeg følger. Følte dette treet ikke kunne fotograferes på annen måte.

Vakker skog...
Mer trollsk skog.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag tycker bilderna var kanonfina...helst trädet i lågvinkel jag blev yr....kändes att jag stod och tittade upp...registrera dig på fotosidan.se där får man bilderna kritiserade av proffs om man vill...jag har gjort det och detär användbart...
annica din gamla faster