onsdag 9. februar 2011

Ukonsentrert og rastlös

Sitter på jobb og fører regnskap, lar bloggvindu stå åpent. Noterer litt i hode, skriver litt, sletter. Jobber. Hodet er ikke helt med. Eller, jeg må jobbe hardere for å få konsentrert meg. Jeg tror det skyldes at jeg er så inaktiv for tiden.

Og når man har veldig mye tid så blir det veldig mye internettsurfing, tv-titting og drømming om en triillion prosjekter som jeg har lyst å gjøre når jeg blir frisk igjen. Jeg skal sy ting, jeg skal male ting, jeg skal tapetsere (det vet ikke Kent ;)) Slike ting blir man rotete i hodet av.

På fredag skal jeg til legen for å "diskutere prøvesvarene". Jeg håper allt er i orden, men såklart blir man urolig. Hva er det å snakke om? Skulle de ikke bare vare helt ok og så skulle vi gå videre med MR? Det var jo planen...

On the bright side, så er jeg veldig fornøyd med dietten jeg har valgt. Lavkarbo eller LCHF som er ett mer populært navn på dietten idag. Jeg føler ikke det er vanskelig i det hele tatt. Det er bare noen få vaner som må brytes. I grunn og bunn er jo ikke potetene, pastaen og risen det som gjør en matrett godest. Egentligen er det jo luxus å bare spise det som er hovedingrediensen i matretten. Sukker har jeg sluttet med for en måned siden så det er greit. Alkoholen kuttet jeg ut i januar, har vært på fest en gang men angrer nå. Jeg føler for å dra en "jeg er for gammel for dette". Men jeg bare fortsetter med å kutte ut alkohol i det store hele. Litt i ny og ne.

Jeg er også veldig glad i jobben min, kattene mine, mannen min og familien (i uprioritert orden). Kent er forstående og urolig og passer på meg. Det er så deilig å ha søster Emma på MSN om kveldene, hva ville jeg gjort uten? Vennene mine har også betydd masse i det siste. De gjør jo på en måte alltid det. Men når man trenger det som mest så skjønner man også hvor heldig man er. Hildegunn, Christer og Bernard har nå innført kodeord Nugatti. Når det er skikkelig krise og jeg føler for å spise Nugatti rett ur glasset er det bare å ringe. Da slipper vi allt og møtes. Tja, nesten da, dere skjønner <3

Nå har jeg fått litt ut av systemet. Det er dags for lunsj og jeg har kommet halvveis i regnskapsjobben. Med god hjelp av en latte fra Kaffebrenneriet og susingen av ATS maskinen.

Ingen kommentarer: