lørdag 12. februar 2011

LCHF testes ut her i heimen

Det er så langt en ganske grei måte å gå ned i vekt på. Jeg får spise mye godt og savner ikke brød. Dette blogginlegg som jeg tenker jeg kan bruke som huskeliste, legge til gode tips i og bruke når jeg har dårlig fantasi.

Frokoster: 
De med stekte ingredienser spisesr jeg kun i helgene, det blir mer som brunsj. Litt for kraftig for en vanlig frokost for meg.
  • Stekt egg, kokt egg, eggrøre
  • Stekt bacon
  • Stekt halloumiost
  • Avocado
  • Tomater og andre grönnsaker
  • Tyrkisk yoghurt med bær
  • Ost og kjøttpålegg
  • Cottagecheese
Lunsjer
  • Rester fra gårdagens middag
  • Cottagecheese, tomater og avokado
  • Cottagecheese, laks, salat
  • Sashimilaks med thaisalat eller tangsalat.
Middager
Her er det litt vanskelig å skrive ned da vi spiser svært forskjellige middager hjemme. Vi spiser stort sett det samme fortsatt, men jeg fyller på med grønnsaker isteden for å spise poteter, ris og pasta. Og nå som jeg skal øse på med fett så kan jeg lage sauser som ikke er laget på lett-produkter. 

Snacks
  • Nøtter
  • Ost
  • Bacon crisp (ikke min favoritt)
  • Parmesanchips, haloumichips (revet og smeltet i ovn, høvlet og sprøstekt)
  • Stærke pølser som chorizo og annen spekemat.
  • Grønnsaker og dip (velg den fete varianten av rømme)
  • Edamamebønner
  • Vispad grädde med bær
  • Frø og kjerner fra grønnsakshandleren. 
  • Oliven
  • Fetaost
Kom gjerne med tips så legger jeg til. Dette skal bære være en liten enkel liste, ikke med oppskrifter. 

Ingen kommentarer: