lørdag 3. oktober 2009

ukeslutt

Sitter i sofaen og surfer litt, sjekket Twitter og fant denne meldningen fra den underbare Stephen Fry. Det er den beste beskrivningen av en elendig dagen etter jeg har lest på lenge.

Her i huset går det ikke i hangover, men i rastløshet. Jeg hadde store planer på en deilig tur idag. Men det strirengner ute og er skikkelig surt. Inne har jeg radio, tente lys, pledd og en varmeovn. Hvordan kan man da slite seg?

Anna og Daniel var nettopp innom for en kopp kaffe, hyggelig. Jeg er veldig fan av spontanbesøk. Mer av det!

I går sendte jeg en spontanmelding til Christer rundt halv fem. "fredagsvin på Champagneria?" to sekunder senere ringer telefonen. "Ser du meg?!" Det viser seg at Christer hadde stoppet opp utenfor Champagneria for å sjekke ut pakken han nettopp hadde hentet på postkontoret. Morsomt! Jeg pakket sammen pc og dro fra jobb. Rundt hjørnet finner jeg Christer og vi tar oss ett glass sammen. Litt etterpå kommer også Bernard. Jeg jobber alltså i nabolaget til dem. Bernard jobber også like ved. Vi skravlet litt og så dro vi vært til vårt.

Hjemme duket jeg opp til koselig middag, reker, dansk rugbrød, peppermakrell, krispige grønnsaker og tyrells pastinakk-chips. Rar blanding? Nei, jeg er lei loff (vitt bröd gjort på luft) og bruker heller noe godt grovt brød. Til dette elsker jeg chilipickles! Jepp, utrolig godt. Prøv en gang.

Vi drakk vår favoritthvite til det hele. Så satte vi på varmeovnen på balkongen, satte oss i lenestolene, tente globuslampen og den fine trearmede lampen slik at vi kunne sitte og kose oss med litt vin og musikk.

Anna stakk innom på vei ned til byen og hadde bubblor og sjokolade med seg. Det er Anna det, alltid like omtenksom. Det gikk samtaler om ditt og datt, vi løste verdens alle problemer og hørte på alt fra Winnerbäck til Pet Shop Boys. Anna dro videre og vi gikk omsider og la oss.

En flott fredag med mat, vin og venner. Både Kent og jeg hadde trent på dagen så vi var rimelig fornøyde med både atletiske utfoldelser og hedonisme.

Ingen kommentarer: