søndag 18. oktober 2009

Helgen som gikk

Ah, sitter i sofaen og koser meg. Pledd over benen og med en Kent i andre enden. Alle aviser ligger i en bunke og på bordet står en kanne med kaffe og ett glass med nypresset grapefruktjuice. Vi sto opp sent, i dag sov jeg like lenge som Kent som har varit på fest. Trengte det vel antagelig.



Det har vært en koselig helg, igår var vi på spasertur ned i byen, vi startet med en tur innom Tim Wendelboe på Grünerløkka, der kjøper vi kaffe innimellom. Så videre til mitt stamcafé Vespa, for en cortado. Kent hadde dessuten sett ut seg en ost når vi var der en annen dag. Så han kjøpte den og en bok. "Tøff mat - Pølser og øl", boken ble en gave til Bernt som skulle huse guttene senere på kvelden for et ølgilde hjemme hos seg.

Så videre nedover Løkka, innom Accessorize for å kjøpe vanter som jeg ikke fant hjemme. Pakket ned pent og pyntelig vet jeg at de er, sammen med votter, skjerf, luer og sokker. Men hvor er esken??

Gjennom byen forbi Youngstorget der vi så masse jenter og gutter i kule outfits. Litt missforstått mumlet vi noe om at "det var da fryktelig mange emoer på en gang". Men i går kveld fant jeg ut at det var Manga- og anime convention i Oslo i helgen. Desucon. Jeg har lest programmet og ler så jeg gråter. Ikke fordi jeg synes det er dumt, men fordi det er en helt ny verden for meg. Jeg skjønner nesten ingenting! Det er Vocaloid-demo, Visual Novel-foredrag, Desucon Maid Games, Plamo Workshops og mye mer. Fantastiskt!

Etter en tur på apoteket så ruslet vi ned til Dattera til Hagen, jeg bestillte inn en salat og Kent tok seg bare en pils. Vi ventet så inn Svein og når han kom dro guttene videre. Og jeg begynte min tur hjemover. Men først forbi Gunerius for å se litt på sko... Fant noen billige som du kan lese om på min andre blogg.

Så gikk jeg gjennom byen hjem igjen, hørte på Placebo i hørlurene og koset meg masse. Etter sykdom må jeg samle så mye skritt som mulig på min teller slik at jeg ikke drar ned laget mitt for mye!

Kvelden spanderte jeg i sofaen og mitt i CSI kom Kent og co hjem. Da gikk jeg og la meg. Det er ikke så lett å henge med i samtalene med folk som har koset seg med eksklusive ølsorter i noen timer.

Idag blir det spasertur og kaffedrikking!

2 kommentarer:

Glenn sa...

Kom gjerne en tur innom oss langs Akerselva på Sagene/Lilleborg også på dine kaffevandringer. Vi er et kaffebrenneri og latinokafe med ferskbrent kvalitetskaffe på trakteren hver dag:-)

Ta med dette innlegget, så spanderer jeg en deilig cortado:)

Hilsen

Glenn på Copa Con Oro

Agneta sa...

:D Så moro, ja, jeg har vært innom dere mange ganger! Dette er bloggen til den samme Agneta som hadde Sømmelig ;) Så jeg kjenner kaffen godt! Skal legge flere turer nedom dere.