søndag 11. oktober 2009

Nå begynner jeg å bli lei

Jeg har gitt meg selv kredit for å være mye mer positiv til det meste enn jeg har vært på lenge. Men nå begynner det å gå utfor med humøret!

Jeg har vært hjemme fra jobb siden i onsdags, med alle typiske symptomer man har ved influensa.

I igår var vi invitert på bursdagsfeiring hos vår venn Tessa. Jeg sov hele dagen og gjorde alt for å kunne komme med. Tok till og med en gammeldansk (som forøvrig lukter himmelsk av julekrydder men smaker av helvete til).



Jeg bestemte meg for å komme med for å si hei og gratulere, så kunne jeg sitte på hjem igjen med en annen venninne som bare skulle stanne til midnatt. Hun dro allerede i 22 tiden og jeg bestemte meg for å stanne litt til.

Vi hadde det veldig hyggelig, Tessa har en jukeboks fra 1957 som vi fikk demonstrert og fikk lov å spille på. To av vertinnens venner er flinke dansere så vi fikk en oppvisning i argentinsk tango dessuten. Flott!

På badet stod en koffert med parykker og annet pynt. Det var ufattelig morsomt. Så jeg som ikke drakk særlig roet meg med å bytte personlighet. Har bilder på mobilen på ca 5-6 forskjellige Agnetaer. Blond som dere har sett, med røtt hår, med grått hår, med lilla hår, med rosa hår! Mange bilder på Magne også som var veldig sporty og låt seg pyntes.

Det var også mat og oppgaver. Jeg hadde for eksempel oppgaven av å skifte ut telys etterhvert som de brant ut. Andre lagde drinker, serverte kaffe, delte ut gamle mynter til jukeboksen osv. Veldig moro, voksen og annerledes fest.

Jeg var den eneste som hadde egne boks med lommetørklær med meg. Sånn i etterkant angrer jeg meg at jeg dro. Ikke pga festen, men pga forkjølelsen. Det ble ikke akkuratt bedre av å ikke sove i tid. Vi dro hjem etter 03, og jeg hadde egentligen lyst å dra tidligere. Men kunne ikke helt motivere meg til en taxireise alene på ca 400 +++.. Så idag har jeg vært dårligere enn tidligere, sovet stort sett hele dagen.

Men tilbake til mitt dårlige humør og mangel på selvkontroll. Mitt gode forhold til mat har blitt borte i løpet av disse dagene, jeg har til og med spist godteri! Pizza igår hos Therese, og godteri og pizza idag hjemme. Orker ikke å engasjere meg, føler meg tykk og ulekker fordi jeg ikke har fått trene på en uke. Bare bare blæ! Når jeg kommer tilbake på jobb er det hauger med ting som ligger etter... jeg nyser og snyter meg og har ingen tro på at treningen i morgen blir noe av. Muligens ikke heller jobb om det ikke har gått over i natt.

Begynner å bli rimelig lei nå, kan ikke huske sist jeg var så syk. Jo, det gjør jeg, men da bodde jeg alene i en leilighet i Stockholm, hadde ikke fått møblene enda og hadde ingen mat. Da gikk jeg ned 7 kilo på en uke. Nå har jeg sikkert gått opp det samme. Her har jeg jo en mann som forer meg med hjemmelaget.

Sukk, jeg skal prøve å ta meg sammen og ikke syte, men nå trengte jeg bare å få det ut!

Nå skal jeg sove, håper dagen i morgen er solrik, at halsen er mindre vond og at nesen ikke lenger er tept! :) Att jeg kan gå på jobb, få unna litt av pressen som stresser meg og få litt sosial spis igjen. Kryss fingrene!

Ingen kommentarer: