fredag 9. oktober 2009

Planlegger Londonturen

Etter 3 dager hjemme med influensa begynner jeg å bli rimelig rastløs. Jeg sover mye men når jeg er våken tripper jeg rundt. Så jeg bestemte meg for å begynne å planlegge turen til London litt detaljert. Slike ting kan oppeholde meg i timer.



Igår avtalte jeg med Sofia om å møte henne til frokost fredag morgen. Hun bor så lite som 5 minutter på sykkel fra hotellet vi har booket inn oss på. Fantastiskt. Så skal vi shoppe, drikke kaffe, spise lunch og bare være sammen en hel formiddag. Kl. 16.00 går båten fra Millennium Wheel og da skal Kent, Bernt, Agneta og Tor være på plass. Fra båten er det middag på O2, konsert på Indigo 2 med VIP biletter til Howard Jones. Meet and Greet med artisten. Og etterfest i loungen med band og champagne!

Så, jeg har planlagt hva jeg skal ha på meg den kvelden. Postorderjente som jeg er har jeg funnet en bluse som jeg skal ha sammen med et skjørt jeg har siden tidligere. Så jeg legger den i varekurven. Ser en ny lenke på siden som jeg ikke har sett før, klikker på den og hva får jeg se da??? Jo, min outfit! Presis min, og med overskriften "Party - London"! Det er jo fantastiskt morsomt. Jeg skal bare ha sorte strømpebukser, synes det er penere.

Jakken må jeg faktiskt erkjenne jeg syntes var litt kul. Men jeg er enda litt for rund for å ta på meg noe som er bustete, må jo ikke legge på mer enn strengt tatt nødvendig.

Ellers planlegger guttene turer på diverse puber. De er jo gale i gode øl. Det er jeg også, elsker IPA:er, Stout og Porter. Men jeg må holde meg til andre drikker dersom jeg skal klare å gå ned i vekt. Øl er jo som bekant flytende karbohydrater.

Selv har jeg lyst på litt shopping, en tur i millennium wheel (jobbet i Elisabeht House rett forann men fikk aldrig tatt en tur..) matavdelingen på Harvey Nichols, sushi, en drink på The Lobby. Ta en manikyr osv. Slappa og nyte av det gode liv. Gleder meg som ett barn. Det er så lenge siden jeg var på weekend tur til en storby.

Jeg har ett spesiellt forhold til London. Jobbet der i en periode, pendlet mellom København og London. Turene varierte fra 2 dager til 1 måned. Lærte kjenne byen ganske godt da jeg oftest gikk til jobb. (Har litt klaustrofobi i henhold til tuben). Lyssnet på Placebo og spasserte gjennom byen på vei til jobb. Det var tider det. Så nå lengter jeg tilbake. Og har jeg tur kan noen av mine gamle kollegaer møte opp på lørdag kveld da vi har invitert til pils på en pub. En slags reunion.

Nå må jeg kle på meg og ta en tur ut. Ryggen er ødelagt etter tre dager i seng og sofa. På med skjerf og ut i høstsolen!

Ingen kommentarer: