mandag 14. september 2009

Stortingsvalg og hverdagsvalg

Nå er mandagen snart mandag kveld. I Norge har vi stortingsvalg idag. TV sender fra valvakor rundt om i landet. Kent har avlagt sin stemme igår, og vi har diskutert igjennom valet nøye. Vi har en stemme som vi skal forvalte vel i vår familie. Vi var veldig enige så det var ikke så vanskelig. Jeg får ikke stemme i stortingsvalget men har snakket med partirepresentanter om dette. Vi er mange som bor årevis i Norge men ikke ønsker å bytte statsborgerskap. Men jeg vil jo gjerne være en del av demokratien i landet jeg bor i.

Demokrati skal vi være stolte over. De som klager mest er ofte de som ikke stemmer i det hele tatt (veldig lite vitenskapelig iakttagelse i mine egne kretser i årene siden jeg fikk begynne å stemme). Jeg mener man skal bruke stemmeretten til tross for at man ikke har bestemt seg for ett parti, man kan avgi en blank stemme. Da har man i alle fall sagt att "jeg finner ingen alternativer som stemmer på meg". Men personlig mener jeg man er veldig vanskelig dersom man ikke kan finne ett parti som passer.

Ellers har jeg trent idag, jeg var fullstendig utslitt etterpå, jeg hadde glemt å fylle på mine lager med måltidserstatningsbars. Dagen gikk i ett og jeg glemte både mellis og frokost før jeg dro hjemmefra. Urk. Skal aldrig skje igjen!!! Men, nå til det herlige! Til tross for (små mengder) vin og øl tre kvelder denne uka, brownies, god tapas middag, eplekake og bittelite chips så har jeg alltså klart å gå ned 0.6 kg på en uke. Målet er jo 1 kilo i uka. Men jeg ser hva rutiner og livstilsendringer kan føre til. Jeg prioriterte ett glass vin på restaurangen og kjøpte heller en kjedelig sallad. Jeg prioriterte en brownie på konferensen og spiste sallad og fruktsallad til lunch isteden. På middagen prioriterte jeg å kose meg med noen glass vin og fikk isteden velge bort de fete ostene og pølsene. Litt går bra men ikke mye. Føler jeg begynner å få orden på dette.

Jihoooo!

14 uker til jul, om jeg "bare" tar av 0.6 kg i uken til da så er det -8.4 kg. Da er jeg nede på 84 kg sånn sirka. Dersom jeg da skal ha av 10 kg til så er jeg i mål ca mars / april. Det var planen. Klarer jeg 1 kilo i uka så er jeg i mål langt føre det. Ca i slutten på januar! Følg med!

Ps. Idag kom KK ut som jeg er med i! :D Sender bilde i et eget blogginnlegg.

Ingen kommentarer: