mandag 28. september 2009

Nå har jeg bevis!

Ok, dere vet at jeg er på jakt etter en sunnere kropp, færre kiloer og mindre livmål. I tillegg ønsker jeg å bli mer opplagd, få bedre selvtillit og og kunne spise godt uten dårlig samvittighet.

Så jeg har lagt opp til trening, mer hverdagsmosjon og bedre kosthold. Jepp, det gikk å få til alt med en gang. Sånn ser regimen ut:

  • Jeg trener en til to ganger i uken på Oxigeno med personlig trener.
  • Jeg sykler eller går til jobb hver dag.
  • Spiser mindre kalorier på en dag. Velger mer salater, rene proteinkilder og mindre karbohydrater.
  • Spiser 5-6 måltider om dagen med 3-4 timers mellomrom. (frokost, mellis, lunch, mellis,mellis og middag)
  • Spiser reseptbelagt legemiddel som heter Reduktil, som hemmer sultfølelsen.
  • Drikker bøtter og spann med vann.
  • Er flink med omega 3.


I tillegg prøvde jeg å få til litt ekstra: Men dette sklei ut og ble ikke følget opp.
  • Begynte på magedans, men instruktøren rekommenderte at jeg tok klasser med nivå 1-2 på torsdager også så jeg skulle komme ikapp, men det rekker jeg ikke. Jeg har resepsjonen på tirsdager. Så da tørr jeg ikke være med i det hele tatt med redsel for å være for dårlig...
  • Trene kondisjon på Oxigeno uten trener, eller ta en saltime i uken.

I begynnelsen fungerte dette fint og jeg gikk ned i vekt sakte men veldig sikkert. Tils jeg begynte i ny jobb, jeg kom inn i arbeidsoppgavene og fikk det travelt. Jeg glemte å spise mellommåltider og drikke vann. Dessuten har jeg trent for hardt slik at knærne klappet sammen. Det innebar at jeg har tatt buss til jobb i en uke. De andre faktorene var på plass som trening og kosthold.

BANG! etter noen uker merktes det tydelig. Første uken gikk jeg fra ca -1 kilo i uken til -0.6 kilo. Og sist etter en og en halv uke så ble det kanske -0.2 kilo.

Hvis ikke det er bevis på at riktig kosthold er superviktig så vet ikke jeg!

Så nå er det bare å skjerpe seg. Ett enkelt mellommåltid tar meg kanske 5 minutter å tillage og 5 minutter å spise. Nemas problemas. Men jeg er så oppslukt av noe at jeg ikke reiser meg opp og går når min mellis-pop-up kommer. Nå er det slutt med det! Forbrenningen må holdes igang.

Så har det kommet inn ett nytt treningspass hver uke. Nå er det Pole Dance på Sometimes polestudio. Idag var jeg på første timen og jeg storkoste meg. Det var veldig vanskelig og være både stærk og grasiøs. Men det skall bli bra! Nå har jeg har blåmerker og brennsår på legger og armer.

Den 1 oktober begynner også en konkurranse som vi har på jobb, vi skal telle skritt i 1 måned. Så jeg testet hvor mange jeg kunne få ved å gå hjem fra jobb. Det ble ca 5000 skritt. Nice, det betyr at jeg kan skrape ihop ca 11 000 skritt per dag kun ved å gå til og fra jobb og røre litt på meg om dagen.

1 kommentar:

Anette Nilsson sa...

Vi har också stegtävling på jobbet. Se på www.steg.se
idag har jag hunnit gå 7660 steg och klockan är 9. Bara att traska på:-) Johanna är duktig och går varje dag till jobbet, jag är lite latare men nu ska jag sätta fart.