tirsdag 8. september 2009

Leger og sånn...

På jobbet begynner det å bli hverdag og jeg kan ikke lenger si jeg er ny og i lærekurve, nå er det på riktig. Masse prosjekter, møter og mailer. Gøy og skummelt på samme gang. I morgen skal jeg på forelesning med mine kollegaer i regi av Od@ Nettverk for IKT kvinner. På torsdag og fredag er det Webdagene 2009. Faglig påfyll i to dager med spennende forelesninger.

Igår var jeg og trente med PT for første gang på litt mer enn 2 uker. Det kjennes i lårene idag! Aoooo! Jeg fikk veid meg på den proffe vekta og den viste -2 kg siden sist. Jeg har gått ned 8 kg siden jeg startet i mai. Det er ikke så raske kg. Men det er riktige kg. Nå går det raskere. Jeg er veldig fornøyd!!

Idag ringde de fra Lovisenberg sykehus, de hadde en time til ikveld. Jeg har endelig fått snakke med en spesialist. Det viser seg at jeg har to feil på kneet. Menisken er skadet og jeg har en slitasjeskade på kneskålen. Dessuten litt veske i kneet. Slitasjen kommer trolig av at jeg er kobent! Ja, du leser rett. Kobent! I tillegg til å være tverplattfot, er jeg altså kobent også. Oh lord! De vil ikke operere meg da det ikke vil gjøre så stor forskjell. Han rekommenderte at jeg trener opp lårmuskulaturen. Vektredusering er også veldig bra for kneskader. Dessuten kan jeg kjøpe noe som heter gluxine. Som er et naturmiddel som er brukt på hunder i lang tid og som man nå mener er bra til mennesker også... Det kan jo ikke skade! Eller?

Jeg har fått henvisning til fysioterapaut slik at jeg kan lære hva øvelser jeg må gjøre og hva øvelser jeg må unngå.

Over and out! Nå skal jeg se Gray's Anatomy.

Ingen kommentarer: