søndag 26. august 2012

Sköna söndag med Bondens Marked


Nystekte sveler med rabarbrasyltetøy OG rømme. Det er snadder det! Mmmmm!

Varmrøkt sik er en av de tingene vi ofte får med oss hjem fra Bondens Marked.

Vi kjøpte med oss ett glass med sommerhonning fra Helnora Honning.

Skulpturparken rundt Bærums Verk byr på det ene og det andre. Jeg likte disse små grisene jeg.
Og disse dansende pingvinene som står ved elvekanten.

Vi kjøpte med oss kaffe fra en for oss ny produsent.
Kaffen kjøpte vi på Marias Spiskammer.

Det var motevisning med presentasjon av ulike bunader. Åh som jeg drømmer om en egen bunad eller folkedrakt. Når skal jeg bli voksen nok til å skaffe meg en?

Siden jeg har fått meg kamera har jeg begynt å legge merke til flere ting omkring meg. Jeg har vært på Bærums Verk mange ganger, men aldrig sett det lille huset ved fossen.

Det var stor aktivitet idag. Mange hadde funnet seg veien ut i solen og koset seg med både sveler og kaffe og annet godt.
Jeg er så faschinert av glassblåsing. Jeg vet ikke om jeg noensinne kommer å slutte å ønske att jeg kan ting jeg ikke har prøvd. Jeg vil lære mere! Alltid!
Når vi kom hjem måtte jeg ordne litt i mine planteringer i hagen. Da oppdaget jeg masse tykke flotte sukkererter som var klare for å spises. Du verden for en smak!! Enklere plante har jeg ikke vært bort i. Jeg puttet frø i krukken og vannet. Vips!



Ingen kommentarer: