søndag 19. august 2012

Kiruna i bilder så langt. 15-19 Augusti.

Landat i Kiruna, 22.00 Onsdag kveld. Kald og klar kveld. Rett ut til stugan.

Not, eller Notvarp...

Notvarpen som hänger på tork vid Laxforsstugan. Tidigare på dagen drog man upp 71 fiskar under demostrationen av denna fisketeknik

Vi besøkte bygdeföreningens aktivitetsdag. Vädret var inte på vår sida, men ganska många hade i alla fall dykt upp.  http://www.hembygd.se/laxforsen/

Gårdsloppis Kurravaara, på bra dagar när det inte ösregnar är här ett mysigt café också.

Ett sånt Singerbord tror jag alla tjejer i Kiruna hadde på 90-talet. Nostalgi!

Men visst, så enkelt kan det vara. Fint också, fast det bara är soptunnor.

Den här tavlan fyndade jag på en lägenhetsloppis. Det är ett foto på Kiruna gamla brandstation. Fotot är stämplat med Borg Mesch. Vår fotograf i Kiruna. http://sv.wikipedia.org/wiki/Borg_Mesch

På väg till lillstugan för morgonkaffet första dagen i Kiruna. Fantastiskt väder och vår vakra plats på jorden.

Renhorn till väggen där hemma och måttband till bilen. Nu skall vi inte få fler böter pga 5 meters regeln! Loppisfynd från Bumerangen och försvarets utförsälning.

På hösten och tidiga våren är hängmatta underbart, just nu är det kanske lite jobbigt pga myggen. När jag tog denna bilden fick jag lust att hänga upp många fler ut i skogen som en installation som jag kunde fotografera.

Ingen kommentarer: