tirsdag 3. april 2012

Pooping!

Det blir mycket om Selma nu. Men familjen är ju oroliga för henne precis som vi. Så det är fint att få dokumentera och informera om hur det går. Kanske också smartare att skriva på Svenska när de som är mest interesserte faktiskt är i Sverige ;)

Igår ringde jag till veterinären för att fråga om några småsaker. Dels så ville jag veta om vi kan ta av skyddströjan för att tvätta den. Och dels så undrade jag när vi kan förvänta att Selma skall börja få fast avföring. Hittills hade hon bara kissat i lådan. Svaren var att dräkten kan vi ta av men vi måste kolla så att hon inte börjar slicka på såret, helst skall det packas in i en bandage. Angående toaletten så var det lite alvarligare. Hon borde ha varit på toaletten. Men vi skulle hålla koll på henne och om det inte hade kommit något till onsdag så måste vi ringa in igen.

Så jag pratade med Selma och sa till henne att det var viktigt att vi får ordning på det här nu. Och på kvällen hände det. Hon gick bort till "bajamajan" (de har två lådor, en som de har valt att kissa i och en som de bajjar i). Hon fick hjälp av Kent att komma i lådan och så var det gjort. HURRA! Vi applåderade och hurrade. Katten såg mycket nöjd ut. Sen fick hon medicin och så gick vi och la oss. Selma under täcket och Sigrid passade på att ta Selmas bur. Selma har blivit väldigt gosig och beroende av oss människor nu. Ligger alltid tätt intill.

Nu skall jag äta frukost och så leta reda på bruksanvisningen till tvättmaskinen. Får se om jag är lika duktig som pappa på att fixa maskiner. Annars får vi skicka en biljett till Kiruna. Blir billigare än att köpa ny ;).

Ingen kommentarer: