søndag 22. april 2012

Min alenehelg

Sydtirolepler, en lime og litt ingefære. Frokostjuice to dager på straken. Veldig godt!
Kent har vært i London denne helgen, og jeg har hatt en alenehelg hjemme. Den startet litt dårlig med akutt legebesøk i fredags. Skal ikke gå inn på detaljer, men jeg er ikke syk, og alt er i orden.

Jeg stakk innom Anna på veien fra legen. Alltid godt å snakke med noen når en er litt stressa. Etterpå dro jeg hjem og spiste youghurtis som plaster på sårene. Christer sendte en melding og spurte om jeg ville møtes for en fredagsdrink og det passet aldeles utmerket.

Vi møttes på Colonel Mustard, drakk noen øl og skravlet bort en time eller to. Så handlet Christer mat og inviterte på middag. Kjempehyggelig. Lenge siden jeg har vært på besøk, og spontanmiddager pleier å bli koselige. Bernard hadde en god rødvin så matvalget falt på en stek. Til det serverte Christer haricotvertes og dijonsennep. En fantastisk enkel rett som var veldig god. Men før det spiste vi en hollandsk gauda som vi dyppet i stærk sennep, fikk en forrett på lettsaltet torsk, linser og bacon. (fra Grøstad). Timene gikk, vi skravlet, hørte på musikk og prøvde kamera. Jeg MÅ få meg en kamera snart.

På lørdagen var jeg veldig usosial. Jeg er i grunn ganske glad i mine alenehelger. Det er sjeldent nu om dagen. Før reiste både jeg og Kent oftere. Jeg takket nei til alle invitasjoner til kaffe, middag og møten. Gikk en lang tur og koset meg med kattene. Jeg spiste hallouomi og hørte på radio, lagde fruktjuice og koset meg.


Nye benken i gangen, og en "takk for rot-gave" til Gunda. (http://altgodt.wordpress.com/)

Nå skal det plantes andre omgangen frø. Selma er nysgjerrig som vanlig.

Ruccola, koriander, løpestikke, gressløk og mynte. Jeg har drillet hull i bøttene, lagt lecakuler i bunn og fyllt opp med plantejord. Bør bli ok!
Idag, søndag har jeg vært og hentet løpestikke og ruccola fra en som jeg har snakket med på Underskog. Jeg fikk i tillegg en mynte. På plantasjen kjøpte jeg lecakuler, jord og brikketter. Nå har jeg plantet allt ute i hagen, i diverse krukker og kar jeg har funnet frem. Senere i sommer skal det plantes i bedd.

Ingen kommentarer: