onsdag 18. april 2012

Helgen i bilder og ord

I fredags installerte jeg min nye (nygamle) kaffekvern på jobben. Jeg er jo kaffenerd men drikker ikke så mye kaffe. Derfor blir ofte den ferdigmalte kaffen jeg kjøper for å ha på jobben med min aeropress ofte litt trist etterhvert. Men pappa hadde en ekstra som han tok med til Oslo sist de var her. Kaffen hentet jeg på Tim Wendelboe før jobb. Og koppen er jo min "jeg fikk aldrig se Yazoo" -kopp som jeg har stjålet av Kent.

På kvelden dro vi ned til Gutta fra Calcutta og spiste god indisk middag. Jeg prøvde meg på en ny type vegetarrett, og Kent dro på med en superssterk tandoorirett. Vi drakk hver vår øl og skravlet bort en time.

På lørdagen feiret vi 14 år sammen. Det ble ikke så mye feiring men en hyggelig dag uansett. Kent trente og jeg dro på shopping.

Nede på Manillusion kjøpte jeg meg en ny kjole. Den jeg hadde sett ut var utsolgt i min størrelse men den andre modellen av samme kjole fantes. Kjolen er veldig søt og passer fantastiskt bra med mine Miss L Fire sko jeg kjøpte på Lille Vinkel for kort tid siden.

Anywho, jeg møtte Kent og Svein på cafe like etterpå, vi begynte så vår jakt på lunsj. Etter å ha sett på noen forskjellige alternativer endte vi opp på Asylet på Grønland. Jeg valgte fiskesuppe og var kjempefornøyd. Veldig godt. Når vi var der joinet også Tor.

Vi gikk så videre alle sammen opp over mot Ila igjen. Både jeg og Kent hadde ting vi måtte legge ifra oss før vi senere på ettermiddagen skulle møte opp på Håndverkerstuene. Vi rakk to korte stop for en liten pils, det var endelig sol og varme i byen og vi ville ikke gå glipp av utepilsens gleder. Dels på Cafe Sara og så sist på Fyrhuset Cuba. Og ja, det var helt vanlige pils. Vi ville jo ikke ødelegge gleden av fantastiske øl på kvelden.

Kent og Tor tok en til øl på Colonel Mustard, og jeg passet på å bruke litt tid på å fikse till meg.


Nede på Håndverkerstuene var det ikke mye trafikk når vi kom. Caskfestivalen gikk mot sine siste minutter og kun den harde kjernen var igjen. Vi fikk lov å gå inn for å smake noen øl før det var dags å stenge ned og forflytte oss inn til restauranten. Selve festivalen hadde blitt arrangert i konferenslokalet ved siden av. Her var det mye spennene og det var synd at det ikke var mer osloboere som hadde tatt sjansen på å prøve nye spennende ølsorter fra våre beste microbryggerier.

Ægir- Altbier, Double-dry hopped IPA, Maibokk Kellerbier, Scotch Ale
Nøgne Ø- Imperial Rye Porter, Citrus Hysterix IPA
Haandbryggeriet- Fyr &Flamme, bestefar
Kinn- Pilegrim og Svart Hav
Schouskjelleren- Emperior of India
Amundsen bryggeri&spiseri- Snill IPA
 
(Denne listen er tatt fra Håndbryggerienes side, jeg må dobbeltsjekke dette for det ser ut som noe er galt her. Men sånn sirka var det slikt det så ut.)

Kamskjell Chevice med røkt rogn, på en frisk salat tilsmakt chili, lime og koriander. Til det Nøgne Ø India Saison. (Saison).

Gravet renhjerte med brunostkrem, chips og aprikoskompott. Til det Kinn Bøvelen. (Abbey Tripel).

BBQ Gris med coleslaw, mais- og byggrynssalat og maisbrød. Ægir Lynchburg Single Barrel-rett fra tønne! (Imperial/Strong Porter).

Hjemmelaget kirsebær- og jordbæriskrem med sjokoladegarnach. Til det Haandbryggeriets Haandbakk. (Sour Ale/Wild Ale)

Ingen kommentarer: