søndag 8. januar 2012

Nyttårsforsett?

Jeg har ett eneste nyttårsforsett i år (nyårslöfte på svenska). Det er å ikke utsette ting. Jeg utsetter veldig mye med den ubevisste motiveringen "det kan gjøres senere". Men det blir ikke gjort. Ta feks utstillinger. Hvor mange utstillinger har jeg ikke lest om, sagt at jeg vil se, men aldrig sett? Det er mange det. Ta kino. Hvor mange filmer har jeg ikke hørt om og sagt jeg vil se men aldrig sett? Det er også mange. Sånn kan listen gjøres lang. Nå skal jeg prøve å være bedre på gjøre ting jeg har lyst på!

Sjekk ut dagens dame uten nyttårsforsetter.

Jeg benytter meg av samme skap hver gang.
Sagt og gjort. Jeg har idag trent for første gang på veldig lenge. Treningen har jeg utsatt i lang tid med forksjellige motiveringer. De jeg har brukt mest er "jeg har vondt". En annen er det jeg sier til meg selv. "Alle andre ser så fine ut". Men idag tenkte jeg enkelt og greit at "jeg blir ikke like fin som alle andre hvis jeg ikke rører på meg." Så jeg pakket veska og gikk ned på Oxigeno. Eller SATS Vulkan som det nå heter. Fant frem mitt treningsopplegg som min PT Bjørn lagde for mine egentreningstimer og dro igang. Det var deilig, slitsomt, sykt tungt og svett på en gang. Jeg tok i ordentlig og jeg ble skikkelig sliten. Bastu etterpå og spasertur hjem. Jeg har også tatt ett motivasjonskort. Der skal jeg krysse for når jeg trener. Om jeg får til to ganger i uka, i 12 uker på straken så får jeg en gave. Hva det er vet jeg ikke, sikkert et håndkle eller en bag. Men pytt pytt. Jeg skal klare det!

Noe jeg ikke er dårlig på å gjennomføre er kurser jeg har lyst på. I år fortsetter jeg. Jeg har allerede nå meldt meg på bokbinderkurs nummer to med Tone. Og jeg har begynt å se på Gittes kveldskurser. Jeg tar gjerne emot tips om kreative kurser!

Film jeg vil se neste gang jeg går på kino: Shame. Shame på IMDB
Utstilling jeg vil se: Fjes før Facebook. Informasjon om utstillingen. Bymuseet i Frognerparken
Aktivitet jeg har utsatt: Skiåking

Ingen kommentarer: