onsdag 28. desember 2011

Beitostølen romjulen 2011

Det blir mye peiskos når en er på fjellet. Også denne gangen. Første dagene hadde vi ikke tv og internett, jeg var syk og det var storm ute. Hva gjør man da? Jo man leser, ser på peisen og spiser sjokolade. Deilig!!
Bok jeg fikk av mamma i julegave. Med mye innetid leste jeg ut denne på litt over en dag. Veldig spennende bok jeg varmt rekommenderer. Nå er jeg nysgjerrig på flere bøker av samme forfattere. David Benioff.
Kattene er såklart med. Reisen opp gikk smertefritt som vanlig. Vi har ett stort reisebur, legger saueskinnet i det og de sover stort sett hele reisen. På plass ville de utforske hytta og fant seg så sine favorittplasser. Vindu for å se på snø, baderomsgulvet for døsing, og peisen for varme og soving.
Det var blåsigt og kaldt de første dagene. Jeg var i tillegg syk, så turene utenfor døren var korte. Vi fikk en fantastisk himmel en av ettermiddagene ved solnedgang. Med regn og blåst ble det også veldig glatt, vi kjøpte oss nye brodder og nå er vi stødige som fjellgeiter når vi er på tur!

Veien opp mot Beitostølen. Siden Kent har førerkort trenger ikke jeg å kjøre så mye lenger. Deilig å bare slappe av med forkjølelsen og kunne følge med på landskapet.

Ingen kommentarer: