onsdag 14. desember 2011

Julpyssel!

Det nærmer seg jul og jeg har konstant juleverksted i stua. Her produseres det noe hver kveld. Men hva jeg skal ha tingene til vet jeg ikke. Det er bare så deilig å lage noe. Være litt kreativ. Så langt har jeg laget julestjerner på løpende bånd fra Epla Jul. Boken kan kjøpes litt her og der. Eller via Epla.no med gratis frakt.


Jeg har laget pepperkakehus, det var moro. Brente meg selvsagt på hånden, men ellers klarte jeg det uten større krise. Er spesielt fornøyd med elgutskjæringene på taket. Dette er en borg, ikke en kirke bare så det er fastslått. I tårnet kan du sette ett telys og det står små pepperkakemenn på vakt. Inne i bygget er det også dører. Det som irriterer meg er at det ikke står noen steder att man må vente til sukkerlimet er helt tørt. For nå har det farget av seg på den hvite kristyren. Det er ikke pent!!

Så lager jeg julekort, origamilykter og annet småpyssel. Kan ikke avsløre alt da det er noen av tingene som er blitt til julegaver. 

Selv har jeg ønsket meg mer kontanter til kameraet jeg sparer til. Jeg har brukt mobilkamera til å ta bilder i lang tid nå og begynner å bli lei av dårlige fotografier. Så igjen, beklager kvaliteten.

Nå er det onsdag morgen, jeg har vært oppe i noen timer og fått i meg kaffe. Det er dags for å ta seg opp av sofaen og bli ferdig for å komme meg på jobb.

Ingen kommentarer: