onsdag 14. desember 2011

Lilla Selma igjen.

Selma er tatt på fesken med å klatre i gardinen...
Vår lille Selmakatt kaster opp igjen. Nytt for og strenge spiseregimer har ikke hjulpet. Nå vet jeg i alle fall att oppkastet trolig beror på att hun er kvalm og har vondt pga forstoppelse, og ikke noe annet. Det var det sist når vi fikk røntgen av henne.

Jeg ser med en gang når hun begynner å bli dårlig. Hun får en rar holdning, og begynner å slikke seg om munnen. Da er det best å hjelpe henne, for det er ikke alltid hun er på rett sted når det skjer. Idag låg hun feks på sin favorittplass oppe på TVn.

Jeg begynte å tenke på andre løsninger på problemet. Om hun er forstoppet kan det jo bero på att hun IKKE går på lådan så ofte som hun trenger. Hun drikker jo mye vann.

Husker en episode av "My cat from hell" der Jackson sa att man skal ha to kattedoer hvis man har to katter. Og helst ikke med tak.

Så jeg hentet inn reisetoaletten, tok av taket på kattedoen og satte begge to i gangen. Det første som skjer er att Selma prøver seg. Hun går frem og tilbake og sjekker ut begge doene. Etter en halvtime får hun faktiskt til det, dvs pooooping! Herremin att man kan bli så glad for att en katt kan gå på do.

Jeg vet jo att kattene er gode venner, men er det bråk så er det Sigrid som banker Selma, og det kan jo være sånn att Selma føler seg truet på "badet". Det var i alle fall en av grunnene den her Jackson gav til att en av to katter tisset utenfor doen. Så, da tester vi dette. Krysse fingrene for lille Selma!

Ingen kommentarer: