fredag 20. januar 2012

Legevakten igjen!

Ibland är man bara så dj-la klantig! Idag skulle jag packa varor som skulle till Tyskland, England och Frankrike. Packa, packa, signera, printa, packa. Näst sista paketet skulle bara dras till med lite tape. Plötsligt svider det till som F-N. Snabbt fattar jag vad som har hänt men HUR?!

Kniper till om handen och ser ett skarpt knivblad som har låsnat från kniven och sitter fast i kartongen som jag har skurit i. Snittet var ca 3 cm långt och djupt nog till att det gjorde ont och blödde ganska kraftigt. Fick hjälp av en kollega att lägga på plåster. Vi konstaterade att detta troligen måste sys.

Jag som är så OTROLIGT känlig för mitt eget blod vet att jag måste ha sällskap med mig på akuten. Så jag ringde Kent. Som var i möte och inte tog telefonen. Själv var jag nära att svimma.

Jag blir lite konstig när sånt händer. Vill vara ifred fast jag vet att jag egentligen bör ha folk omkring mig. Jag är värsta mesen, svimmar för ingenting. (Däremot kan jag lappa i hop andra utan problem).

Hursomhelst så tog Kent tillslut telefonen och kom bums och plockade upp mig. Jag fick lämna alla pågågende uppgifter och dra ner direkt. På akuten konstaterade de att det måste sys. 2 timmar senare fick jag åka hem med två stygn. Som tur var blev såret så fint att det inte behövdes mer trots för att såret var ganska långt. Det är precis där det står "Thenar" på bilden. I eksakt samma linje också :D

Ingen kommentarer: