fredag 27. januar 2012

Jag är postorderproffs!

Kommer man från Kiruna och växer upp på 70- och 80-talet så lär man sig att handla på postorder. Det fanns inte många butiker att handla i. Vilken fest det var när katalogerna kom! H&M Rowells, Josefssons, Haléns och Ellos. Det fanns några epiga också, Cellbes tex. Så var det bara att bläddra och sätta kryss. Många kryss blev det. Många drömmar. Vuxenkläderna var ju såååå snygga. Men det var barnkläderna man fick beställa ifrån...

Som ung vuxen flyttade jag från stan, jag har bott i Köpenhamn, Stockholm, Linköping, Oslo och jobbat i London och München bland annat. Dvs. haft tillgång på butiker i överflöd. Men jag har ALDRIG slutat handla på postorder. Det har jag fått höra minsann. Men nu idag, så har vi ju netthandel och ingen tycker det är konstigt! Så nu är jag inte en fossil längre, nu är jag seniorshoppare, proffs och jädrans duktig på att bedömma plagg utifrån bilder och beskrivelser.

Idag hämtade jag ett paket igen. Det blir två byten men ingen retur. Skorna var lite för stora. Beställde en storlek större än jag brukar pga kundtipsen på sidan. Skjortan är bra, men jag tror att den kommer att krympa så jag köper en storlek större. Klänningen sitter jättebra så den behåller jag. EDIT: Det er Ellos.no jeg har bestillt ifra.

1 kommentar:

Anna Sevo sa...

Hej Agneta du är alltid varmt välkommen in till oss på halens.se :-)

Ett tips om du vill locka våra kunder att kika in till din blogg...

Det är viktigt att du länkar rätt om det ska fungera:
1. Skriv ett blogginlägg
2. Gå in på den specifika produktsidan på www.halens.se och kopiera adressen. Obs! Använd produktens sida, inte förstasidans adress!
3. Länka till den kopierade adressen från ditt blogginlägg
4. Pinga http://www.twingly.com/ping så att vi vet att du länkat till oss
5. Efter ett tag dyker länken till din blogg upp på Halens.se. Du hamnar nu både under senast bloggat på startsidan samt direkt under produkten.

Tips! På alla produktsidor finns det en ”Blogga”-knapp. Genom att trycka på “blogga”-knappen får du en färdig länk som dessutom innehåller bilden på produkten.

Lycka till och trevlig helg önskar Anna från Halens