mandag 31. januar 2011

Litt sånn kulturell?

I fredags tok jeg en mitt-på-dagen-pause fra jobb for å være heiagjeng til min tidligere magedanslærerinne Sirin som stilte opp i Norske Talenter. Jeg fant noen kjente i køen og vi satt sammen i salen. Auditionen ble filmet og har jeg uflaks kommer jeg å synes en del i TV. De filmer jo selvsagt mer enn de trenger men vi hadde en kameramann forann oss hele tiden. Jeg som skratter, gråter, gestikulerer, blir betatt og flau om hvert annet er litt redd jeg blir bra "hysterisk-publikum-materiale". Hvordan det gikk for Sirin får dere se i TV i mars.

Helgen fortsatte så med mer hyggelige begivenheter, på lørdagen tok jeg med Kent på indisk lunsj på Punjab Tandoori på Sagene, deretter shoppet jeg masse på Storo. Mye ting som jeg bare måtte fylle på med og noen morsomme ting. Som feks en veldig veldig fin kjole fra Mango.

På søndagen ble det kultur. Vi var i Operaen og såg på forestillingen The rape of Lucretia. Jeg likte første akten, da var jeg fasinert av sangen og historien. Men i andre akten begynte jeg å tvile på hvorfor man har satt handlingen i nutid, men beholdt styckets originaltekster. Det hjalp liksom ikke med en iPhone og en iPad for å fortelle dette helt ut til meg. Jeg skjønner tanken, selvsagt. Men det var ikke gjennomført nok for at det skulle bli noe "added value". Så hadde jeg også fryktelig vondt i ryggen. Det gjorde nok ikke saken bedre. Vi minglet og jeg tok ett glass hvitt vin. Følte meg veldig fin og fjong med min nye kjole og glass i hånden.

Gleder meg til neste forestilling. Da skal vi velge noe mer kjent, og muligens en mer melodiøs opera.

På søndagen møtte jeg også min venninne Hildegunn. Vi dro ned til byen og gikk på Royal Revolver. Jeg var sulten så jeg bestilte en burger. Etterpå dro vi en kjapp tur innom Liebling på Løkka. Jeg blir bare så glad av den cafeen.Vi avtalte også å gå på en musikkvideopremiære ikveld. Men pga min rygg ble det ikke noe av. Men kino som vi også avtalte skal nok bli av. Det er i morgen. Den slaktede filmen Burlesque med Christina A og Cher. Jeg bryr meg ikke om at det ikke er noen story å glede seg til. Det hadde jeg faktiskt ikke forventet. Jeg vil bare se dem synge i små kule klær! Jeg fikk også levert tilbake bilen som jeg lånt siden torsdag da jeg måtte til veterinæren med kattene. Vaksine nummer to, inget allvorlig altså.

Idag har jeg vært på tatoveringsstudioet Oslo Ink for å planlegge min tatovering. Benedikte som skal lage den for meg virker veldig flink. Skjønte mine forklaringer og skal tegne opp en tatovering til i morgen ettermiddag. Så etter jobb, i morgen tirsdag klokken 15.30 får jeg meg en tatovering!!! Jeg gleder meg som et barn. Det er en hyllest til mitt finske arv og en hyllest til mine søstre.

Men nå ligger jeg i sofaen, alle forsøk på å gjøre noe aktivt blir brått avbrudt av hugg og smerter i ryggen. Snart får jeg første prøvesvar fra legen og deretter kan vi gå videre med MR for å finne ut hva eksakt som er galt. Gleder meg til å komme igang med en vettug rehabplan.

Ingen kommentarer: