søndag 23. januar 2011

iPad, SiFi og miniburgers...

Kent har en iPad via jobben. Den kom uten beskyttelse og etter en kveld med herligheten bestemte jeg meg for å lage noe. Jeg tok ullfilt for det er lett å jobbe med. Det rakner ikke så det er bare å sy det sammen og ha rå kanter. Jeg synes dessuten det er pent.

Det er vanskelig å forklare hvordan jeg gjorde det, men det er altså fire lag med stoff og kartong sydd inn for å stive opp og beskytte skjermen på iPaden. Slike er lagene:
1. ullfilt
2. kartong
3. ullfilt
4. iPad
5. ullfilt
6. kartong
7. ullfilt

Så sydde jeg fast en lærrem i den delen som jeg bretter om åpningen på casen. Lærremmen kommer fra en jakke. Jeg kaster sjeldent ting som er brukbart og her kom den altså til sin rett. (klikk på bilde for større oppløsning).

Ellers har vi vært på Museet for Samtidskunst idag. Supert initsiativ av HildeGunn. Vi såg utstillingen "Take Me To Your Leader! The Great Escape Into Space".  Jeg likte best filmplakatene, paraplyinstallasjonen og filmene. Vi gikk hjem og det gikk greit til vi var ca vid Hausmania. Da tok det stopp, tuslet sakte hjem og har nå fått ligge ned og hvile litt. Da blir jo allt så mye bedre.

Nå sover både katter og kjæreste i stua, jeg har tente lys og skal lage meg en kaffe. Tulpanerne vi fikk i gave igår står på bordet og jeg har det veldig fint.

Ja, ikke å forglemme, vi inviterte Einar med familie på brunsj igår. Jag lagde miniburgers med masse tilbehør. Kent bakte burgerbrød etter Helenes oppskrift. Vi fant ut at racletten er genial til bordsdekningen. Burgers, bacon og poteter holdes varme på toppen. Og så er det bare å legge burger med cheddar under grillen for å smelte osten. Ananasskiver kunne også med hell grilles på racletten.

Gutta likte seg med kattene. Alfred hadde en laserpeker som ble til stor success. Himmel hva de kattene er raske! Vi lo oss nesten halvt i hjel. Meget meget oppskattet. Det ble til 3 timer med mat etterfølgt av skravling og kaffe i sofakroken. Utrolig hyggelig og jeg har bestemt at vi må gjøre slike ting oftere. 

Ingen kommentarer: