tirsdag 11. januar 2011

laaaangsom morgen

Idag er det igjen dags for resepsjonsduty hos Hilde på Navlen. Så jeg har skøvet min dag litt. Vanligvis jobber jeg mellom 10-15 men idag kommer jeg senere og drar fra jobb 16.30. Og du verden så koselig det er å sitte rolig på morgenen, drikke en kopp god kaffe, høre på 9 timen på NRK P1.

Kattene sover etter å ha hatt en morgenspatt som vanlig. Sigridkatten har løpetid igjen og jeg synes så synd på henne. Selma har ikke hengt på denne gangen. Kanske er de ikke helt synkroniserte?

Vi ser stor forskjell på kattene. Selma blir en litt bustete type, og Sigrid blir den mer slanke, høyreste katten. Jeg tror Sigrid er mer rasetypisk. De er fortsatt veldig kosete, men Selma velger alltid Kent og Sigrid kan være med hvem som helst. Men hun er veldig knyttet til meg. Det er kjempekoselig å ha kattene i hus. Det er alltid noe å gjøre, noe sprell å se på og historier å fortelle.

Tja, hva ellers? Jeg har veldig lyst å skape noe igjen. Og jeg drømmer om bedre plass. Tenk om de drømmene jeg har om natten da jeg plutselig oppdager flere rom i leiligheten kunne være sanne! Jeg trenger ett arbeidsrom der jeg kan ha mitt utstyr stående fremme. Det er sånt styr å alltid rydde frem og rydde vekk.

Nei, nå skal jeg drikke ferdig kaffen, legge make up og begynne å ta meg mot jobben. :)

Ingen kommentarer: