søndag 16. januar 2011

Familie-weekend

I helgen tok vi bilen til svigers i Langesund. Som vanlig ville den ikke starte og vi fikk hjelp av naboen til å komme oss ivei. Life saver! Kattene var med og de er eksemplariske å reise med. Hopper snillt ned i transportvesken, legger seg ned og er stille hele veien. Vel hjemme i huset hos Vigdis og Nils begynte de straks å utforske omgivelsene. Peisen ble som ventet veldig populær og begge kattene måtte brenne seg på poten før de skjønte at det var for varmt. Vi prøvde å schjase dem vekk, men til sist rakk de å brenne seg. Ingen skade skjedd takk og lov og peisen fikk være i fred resten av helgen. Vi spiste kalkunmiddag på fredag og biff på lørdag. Jeg sov lenge og leste en hel haug med ukeblader. Skikkelig deilig og avslappende.

Hjemveien var ikke så morsom dog. Slaps, is og tåke hele veien. Jeg var rimelig sliten når vi kom frem. Så det var deilig å legge seg i sofaen og slappe resten av kvelden. Nå har jeg rukket å bestille klær fra Nelly.no, kjøpe tre vakre kofferter brukt på Underskog.no, gjort manikyr og pedikyr og laget is på yoghurt. Den har jeg ikke smakt enda, så jeg håper virkelig den ble bra. De fine koffertene skal jeg bruke til oppbevaring av mitt hobbyutstyr. de er vakre å se på og så har jeg alle ting nære til hånds når jeg har lyst å lage noe.

Jeg har også meldt meg på kurs hos Gitte igjen. Det var ledig plass i april så det er en stund igjen. Men den som venter på noe godt venter ikke for lenge. Eller hur det nå var... Nå skal jeg hoppe i loppekassa og sove som en tenåring og håpe på at bilen starter i morgen.

Ingen kommentarer: