søndag 10. oktober 2010

10.10.10 = 42 = The answer to life...

Idag er det den 10 oktober 2010. 101010 i binærtal blir oversatt til 42. Og 42 er i følge Douglas Adams og Lifterens guide til galaxen meningen med livet. Så her er vi, søndag og dagen som skal gi oss meningen med livet.

http://www.howtogeek.com/howto/31496/today-is-101010-the-answer-to-life-the-universe-and-everything/

Selv har jeg hatt en del uker som hvar vært veldig rare. Mye merkelige ting har skjedd. Det hvar vært bra og dårlige opplevelser. Men alt i alt så er det en selv som styrer hvordan livet skal være og jeg har ingen annen enn meg selv å takke for de tingene jeg opplever.

On the good side så har jeg fått meg jobb som jeg trives utrolig bra med. Jeg har masse spennende arbeidsoppgaver og jeg lærer nye ting hver dag. På den dårlige siden så er blant annet hoftene mine verre enn noensinne og det har ført til en nesten-apati. Jeg missunner virkelig ikke dem som har kroniske smerter. Jeg tror jeg ville blitt gal. For meg rekker det med 3-4 uker og jeg er allerede ett nervvrak. Tenk om det aldrig slutter?

Jeg har ikke trent veldig mye og det gjør jo også att "man" blir litt sprø. Styrketrening går bra har jeg oppdaget, men magedansen fungerer ikke alls. Det er utrolig trist da det er en av de tingene jeg gleder meg masse til hver uke. Men jeg er på studio i alle fall. Ligger i loungen og leser gamle Al Fahra magasier og hører på Hildes instruks og musikken i dansestudioet. Men jeg venter på min time hos fysioterapauten og jeg er sikker på at de problemene jeg har kan rettes opp med riktig behandling.


Nå er det søndag og jeg har lest ut boken Juliet Naked av Nick Hornby. Morsom og enkel bok. Trengte pause fra Murakami da noen av novellene hans gav meg søvnproblemer. Kunne ikke klure ut hva han mente...

Jeg har støvsugd og ordnet med klesvask, tatt frem fisk ur fryseren og skal lage en sunn lunch til Kent kommer hjem fra trening. Og når vi snakker om trening så skal jeg prøve meg på lite magøvelser og noen strikkøvelser. Senere idag skal vi på spasertur og få litt frisk luft.

Ps. har prøvd meg på litt kreative ting i det siste, på bildet ser dere mine pose laget av gamle notarker. Tror jeg skal prøve meg med større papierer. Feks utenlanske aviser. Posene kan brukes til det meste og lette er de å lage også. Tekstilbåndene har jeg kjøpt på Skaperverket. Så ett forsøk på julegavetags. Jeg skal lage den yttre sirkeln mindre. Nå er det morsomme kvar. Dra i butikken og kjøpe papirer... YAY! Og bånd, silkebånd kjøper jeg på Søstrene Grene, der er det veldig billig. Det var det... God søndag!

2 kommentarer:

Villblomsten sa...

Hei :-)

Jeg ville bare anbefale deg akkupuntur om du har ondt i ryggen :-)

Du blir frisk mye fortere enn hos fysioterapaut ;-)

Jeg bruker det selv når jeg får vondt i nakken , og mannen min bruker det regelmessig for å holde smerter fra en prolaps/skiveutglidning vekke .

Jeg er ikke fanatisker , men til rygg-vondter , vil jeg virkelig anbefale det :-)

( og myyye kortere venteid enn til fysioterapi )

Villblomsten sa...

Kremt - skal stå ventetid :-)
og fanatiker ..

mange skrivefeil der ...