tirsdag 26. oktober 2010

Sigrid og Selma?

Vi åkte 1,5 time ut fra Oslo igår for å besøke oppdretter og se på kattene. Selvsagt gikk også besøket ut på å se om Kent reagerte på kattene. Det gikk bra der og da så nå gjelder det bare å se hvordan det fungerer hjemme.

Kattene er født i april og er nå 5 måneder, de er bittesmå og blir ikke stort større. De er sorte, nysgjerrige og har en kort krøllete pels. Noen partier på kroppen er mindre pelsbelagte og da blir katten nesten litt grå. Jeg tok ikke noen bilder, glemte det helt. Men her er et bilde fra nett som ligner veldig.

Kattesøstrene har ikke navn enda og det ser ut som om vi døper dem til Sigrid og Selma. Det er lette navn å bruke, katterasen er kjent for å være litt hundete, og lystrer godt til navn og kommer på innkallning.

På wikipedia finns et en del informasjon om katten: http://en.wikipedia.org/wiki/Devon_Rex

Jeg henter dem i morgen så idag må jeg kjøpe utstyr. :)

4 kommentarer:

Kort og Søm sa...

Skal dere bli katteeiere?

Må nok inrømme at jeg er mer hundemenneske enn kattmenneske.

Ha en fin dag :O)

Agneta sa...

Ja, de kommer i morgen. Jeg er både og, men når jeg bor i leilighet i byen med jobb så passer kattemennesket Agneta bedre inn i bildet. :D

Anonym sa...

Säger bara GRATTIS wow vad nice...hoppas bara att allt går bra jag skall hålla alla tummar och tår .... underbara katter vi hade som sagt en hemma men det gick åt skogen...lova att ta kort och lägg ut...
Annica Lundgren

Anette Nilsson sa...

Grattis till kattmamma och kattpappa! Vad mysigt!

Kram från Anette och Fanny