onsdag 20. oktober 2010

Hurra for nye tider!

Pga massevis av bivirkninger av en ny type medisin, er jeg veldig umobil for tiden. Kan ikke gå lange strekker, kan ikke trene, ikke være med på magedans, sitte, stå og gå er vondt ca 70% av den våkne tiden på døgnet. Symptomene er så nære bekkenløsning man kan komme uten å være gravid.

Legen sier det er helt normalt "de første månendene". Hvor mange er det da?? Jaja, nå som jeg vet at det er "helt normalt" så vet jeg også at det kommer å bli bedre. Det er deilig.

MEN, det er jo alltid ett men, i tiden som har gått har jeg ikke bare trent mindre, jeg har også spist mer. Også en flott bivirkning. Så dere ser ekvasjonen. Ikke moro. Så, jeg har bestemt meg for å rett og slett legge litt press på meg selv og gå på en liten slankekur (jeg hater dietter og kurer).

Idag har jeg gått igjennom litt enkle regler sammen med PT. Fått forlag på måltider som er ok. Det enkleste blir jo frokost, mellis, lunsj og ettermiddagsmål. Det kan jeg kjøpe ferdig i begynnelsen av uken og ha i kjøleskapet på jobb. Middag blir vanskeligere for vi er glade i å lage mat. Men det får gå.

Idag har jeg gjort mitt første fremskritt. Kveldsskiven ble byttet ut mot edamamebønner og grønn te. Fungerte faktiskt helt fint. Bønnene kjøper jeg frossne, legger i en bolle, heller kokende vann på, lar stå i noen minutter for å så slå ut vannet og strø havsalt oppepå. Snax som tar litt tid å knaske på og er veldig godt.

I morgen skal vi på tur til Drammen, vi skal besøke Haandbryggeriet og få smake nye øl og spise litt mat som matcher.

På mandag skal jeg og Kent se på kattene ute i Knapper. Gleder meg som ett barn!!

Ingen kommentarer: