søndag 24. oktober 2010

Torsdag til Søndag

Torsdag: 
Etter jobb på torsdag dro vi en stor gjeng på besøk til Haandbryggeriet i Drammen. Bernt hadde som tidligere arrangert denne omvisning. Når vi kom var det dags å tappe julbrygg på flaske og det var stor aktivitet i bryggeriet. Etter omvisningen var det dags for smakeprøver og mat. Jeg ble veldig glad i to av ølene. Den ene; Haand Fyr og flamme har vunnet pris på De Molen beer festival. Den andre Farewell Ale var mørk og presis sånn som jeg liker. Vi var hjemme i Oslo igjen rundt 22.30, de andre dro ut på en liten tur til Olympen, men Kent og jeg dro hjem. Orker ikke være ute sent om jeg skal jobbe.


 Fredag:
Jobbet mine 4,5 timer, handlet hjem mat og laget middag til Pål og Yngvild som var på besøk. Yngvild hadde satt opp håret kjempefint med ett headband. Jeg fikk instrukts om hvordan det skulle gjøres et voila! Det er kjempesøtt og gir supre hollywood krøller etterpå. Takk til Yngvild  <3 Middagen ble biff á la Lindström med potetstappe, sjampinjongsaus, brusselkål og bønner. Etterett ble kjeks med ferske bær og honney rum cream. Her var det bare å dosere selv etter ønske! Nam!


Lørdag:
På lørdag tok Kent og jeg en spasertur ut i høsten. Vi hentet knapper på Snella & Petronella som Kent skal bruke i sine mansjettknapper. Teksten er såklart "Mesterkent". Vi dro så på skoshopping til butikken Sannergata Skotøymagasin AS. Kent trengte finsko og jeg støvler. Det var masse masse fint og til og med en egen seksjon for støvler med videre skaft. Perfekt. Baksiden er at de også har en gigantisk avdeling for barnesko. Jeg trodde jeg skulle bli fullstendig gal. Klarte rett og slett ikke å kjøpe meg ett par sko. Barnevogner overallt, skrikende unger og foreldre med velutviklet immunitet mot hyl og gråt. Grøss! Mitt forslag er å sette barneskoene i kroken der herresko er nå slik at vanlige mennesker kan få shoppe i fred. ;-)

Etterpå dro vi for å kjøpe blomst og besøkte Grünerløkka Brygghus der vi tok noen øl (Haandbryggeriet Farewell Ale, Ægir IPA, Greene King Old Specled Hen, Gonzo Imperial Porter) Kent dro i 40 årslag på kvelden og jeg skulle egentlig på Al Fahrafest og inflyttningsfest. Det endte opp med inflyttningsfest.
Søndag:
Idag søndag har jeg bare slappet av. Sett ørtiførti episoder av ABDC Americas Best Dance Crew. Og ettersom jeg har vært helt smertefri i helgen har jeg danset frem i leiligheten. Det er så deilig å vrikke på hoftene igjen! Når kvelden kom tok vi en spasertur langs med Akerselven, kjøpte kaffe på Copa Con Oro og ruslet videre. Middag ble Yam Wun Sen som er stærkt og godt.

Ingen kommentarer: