mandag 27. september 2010

Jeg elsker Sverige!


 

I fredags var jeg i Strømstad for å levere vår bil på verksted. Når jeg gav ifra meg Punto fikk jeg denne lille Suzukien til låns, gratis hele dagen. Liten skruttbil som jeg ble veldig glad i. Bilverkstedet vi fikk tips om heter AK bil og däck. Isteden for Snap Drives 8000+ betalte vi 3200 sek for hele jobben! Det er jo bare å bli glad for slike ting.
 Det første jeg gjorde var å spise frokost, jeg hadde kjørt hjemmefra kl. 07 på morgenen. På kaffedoppet som ligger ved stasjonen med utsikt mot havnen fikk jeg en frokost til 55 kr. I buffeten fantes det mye å velge på og jeg tok god tid på meg. Ute regnet det og inne var det varmt. 


 Selvsagt passet jeg på å handle på Systembolaget. Dette er en alkoholfri øl fra Brew Dog. Den har nesten ingen alkoholprosent men smaker masse! Les historien bak dette ølet her.

 På den koselige restauranten og sjømatsbutikken Røkeriet tok jeg en kaffe etter å ha gjort innkjøp på favorittloppisen, Systemet og Sjokoladebutikken. På Rökeriet kjøpte jeg også fiskekaker, røkte blåsjell og reker. To flasker med slånbärsaft. (Slåpetorn). De har også noe så spennenede som tangbaguetter. Kakene på bildet er selvsagt bakte på plass og smaker deretter. I Sverige heter de chokladsnittar.

Ellers er det obligatorisk stopp på Bellbox for hårprodukter, Apoteket for allergitabletter og SB12, en eller annen godteributikk for å fylle på med Lindt, Madagascar 70% sjokolade. Halalbutikken i Oslogata for stærk tyrkisk pølse.

I Skee utenfor Strömstad fant jeg en loppis som sannsynligvis er en gullgruve, men den var så utrolig rotete at jeg fikk noia. Jeg som ellers stortrivs på slike steder. Jeg fikk med meg ett 4 meter stort tøystykke. Skal gi den en til sjans en annen gang.

Ingen kommentarer: