mandag 6. september 2010

Hestekos og kantarellpasta

Som jeg skrev tidligere så fant ikke jeg og Kent noen kantareller. Jeg ser nå att vi hadde ganske masse av traktkantareller som på bilden rundt om oss. Men jeg kjente ikke den soppen så godt. I søndags fikk jeg en sms fra en venninne der det stod at de hadde vært i skogen og plukket sopp og vi kunne få noe om vi ville. De hadde til og med vært innom og ringt på da vi var ute. Milde moses! Hva kan man si? JA, TAKK!!! Jeg dro innom på vei hjem fra stallen. (Jeg og HG var innom Christin og hilset på Poik. Mer om det sen!) Se så mye kantareller vi fikk!! Jeg bestemte meg for å lage en god søndagsmiddag. Her er oppskriften.

Kantarellpasta med kylling.

Båndspagetti, jeg brukte den skikkelig brede, det ser så lekkert ut.
2 kyllingfileeter, ovnstekes, helt naturell, kun litt vann i bunnen på stekeformen. Snu fileetene innimellom så de holder seg saftige.

1 pkt kremfløte
3 liter kantareller
3-4 sjarlottløk
2-3 store hvitløksfedd
Smør
Salt, pepper
2-3 skiver brunost

Stek løk og hvitløk i ekte smør og legg i kantarellene. 
Koke kantarellene i egen veske i ca 10-15 minutter. 
Hell på fløten og krydde med salt og pepper.
Bland inn skivene med brunost. 

Servere med pasta og kylling som er revet eller skåret i mindre biter. 
Vi fant også en portvinsgele som var veldig godt til kyllingen.


Dagens roadtripp gikk till Tomter, der min venninne Hildegunn og jeg hilste på min Christin og hennes hest Poik.

Jeg har bøtter og spann med rideutstyr som jeg må selge bort. Så jeg tenkte sette opp skilt i stallen. Men det ble mer skravling og kosing med hest enn sortering av utstyr og salgslappskrivende.

Hildegunn som ikke har vært i nærkontakt med hest før ble raskt (heste)frelst og ikke nok med att hun koset med hesten, de dro på spasertur sammen. Det er imponerende. Ikke alle tar seg ann noen hundre kilo hest så enkelt. Som dere ser er han mer enn middels nysgjerrig og kosete. Ikke lett å ta ett bilde på han uten å få en suss.

Ingen kommentarer: