fredag 6. august 2010

Berlin i mitt hjerte!!!

Åh, jeg har hatt en fantastisk dag!! Først Friedrichshein, som er en fantastisk bydel i Øst Berlin, som jeg ikke har lært kjenne før nå. Vi bor i en leilighet som vi leier 10 minutter spasertur fra denne myldrende del av Berlin. Jeg begynte å fotografere alle kule butikker og restauranger men gav opp da det ville være umulig å vise dette til noen på en oversiktlig måte. ALT (!) er kul, alle gater er interessante, hele bydelen er verdt ett besøk! Dags å oppdatere Berlinguiden...

 Vi spiste både vietnamesisk og sushi idag. Planen er å spise sundt og kose seg med vin eller øl når vi ønsker. Jeg drakk en Virgin Mojito der man har Ginger Ale isteden for rom og sodavann. Kliss likt vanlig mojito (nesten). Herlig for nå kan jeg drikke mojito hele dagene. Du har limebiter, mynte og brunt sukker opp i ett glass. Knus dette sammen med en mudler, ha på masse is og toppe med kald ginger ale. Utrolig godt! På samme sted solgte de slike hjernetrimmspill. Herrejemini så vanskelig det er. Men utrolig moro.

Hjem til leligheten og ta en time i sengen, etter reising og intrykk så er man trøtt som en bjørn som skal i hi. Vi piffet litt og så dro vi til kjente områder. Turen gikk til Mitte og fantastiske La Murat for italiensk spekemat, ost, vin og den godeste pannacottaen i år. Til desserten en "ulovlig" (ikke godkjent hybriddrue) dessertvin som kalles Fragolino. Ikke å blandes sammen med jordbær altså. Dette er en drue...

Les mer her: http://www.alcohol-explained.com/fragolino-wine.html

Nå susser (svorsk, sussa=sove på svensk...) Kent og jeg blogger. I morgen begynner ølfestivalen i Karl Marx Alle som ligger ca 2 minutters spasertur fra leiligheten. Dit sender jeg Kent, og så går jeg bananas i alle de fantastiske vintagebutikkene som jeg har sett meg ut idag. Det eneste jeg har kjøpt idag var et handlenett der det står "I facebook chat emoticon heart Vinyl" på.(Hvis man ikke teller tax free der jeg fikk meg min MAC foundation og make up remover servietter.)

Dessuten fant jeg en ny artist (i platebutikken der jeg kjøpte handlenettet) som jeg må høre mer på. Jan Jelinek. Utrolig deilig musikk. Musikkstilen karaktæriseres som minimal techno, glitch or microhouse... Merkelig men bra!! Sjekk ut Wikin med lenker til hjemmeside og mer musikk. Vi går kanske på konserten i morgen. Vi sjekket ut dette på nett da butikkeieren sa han spillet i Berlin til helgen.

1 kommentar:

DR0PDEADG0RGE0US sa...

Vad mysigt ni verkar ha det! :)
En sån Mojito virgin måste jag prova göra, lät supergott.