lørdag 14. august 2010

Noen ting sitter igjen!

For ca 13 år siden leide jeg en leilighet i Stockholm av min venninne. Før hun kunne hente alle sine eiendeler bodde jeg med hennes ting og hennes vakre blomster. Det var noe av det mest scary jeg har gjort. Hun samlet altså på orkideer... Jeg hadde en tydelig instruks om hvordan disse plantene skulle behandles og jeg følgte dette dokumet slaviskt. De overlevde og nå har jeg min første orkidee i hus siden den gangen. (Jeg har kjøpt orkideer på IKEA etter det men de holdt ikke stand til tross for mine "ekspertkunnskaper".)

Denne vakre blomsten fikk jeg og Kent av en vennepar i bursdagsgave, den har nå stått siden slutten av juni. Den er like vakker idag som da vi fikk den og den har ikke mistet en enenste blomst.

Trikket er så vidt jeg husker å ikke vanne blomsten, altså ikke helle vann på den. Jeg tar opp planten fra den yttre blomsterpotten og dypper plastpotten i vann ca annen hver uke. Lar vannet rinne av før jeg så steller tilbake plastpotten i pyntepotten. Best er om vannet har stått litt. Men jeg tar ofte rett fra springen.

 Min venninne Veronica er ikke bare bra på blomster, hun skriver også bøker. Se mer her: http://altheasprofil.se/

Nå off til trening!

Ingen kommentarer: